שלום וברכה מורי ורבותי!
ערב שבת שלום, שבת פרשת חיי שרה.
ובפרשתנו שרה אמנו נפטרת מן העולם ומסתלקת לבית עולמה.
אברהם אבינו מגיע להלווייתה של שרה ועל כך מציין הכתוב "וַיָּבֹא אַבְרָהָם לִסְפֹּד לְשָׂרָה וְלִבְכֹּתָהּ" (בראשית כג, ב). אבל שלא כנהוג ושלא ככתוב בכל התורה כולה, המילה "וְלִבְכֹּתָהּ" כתובה באות כ' קטנה, כך זה מצוין בכל ספרי התורה בארץ ובעולם.
מדוע ה־כ' קטנה?
פירושים רבים נאמרו על כך על ידי המדרש והמפרשים.
מרן הרב עובדיה זכר צדיק וקדוש לברכה, היה חביב בעיניו הפירוש הבא:
היה אברהם אבינו עומד מול מיטתה של שרה אשתו והיה מתקשה לבכות. הבכי שלו היה קטן ולכן ה־כ' כתובה בקטן. הבכי שלו היה קטן לא בגלל שהוא לא אהב את אשתו, לא בגלל שהוא לא היה קשור אליה חלילה, אלא בגלל שהייתה לו רוח הקודש ובאותה רוח הקודש הוא ראה באותם רגעים את שרה בשמיים רוקדת, שמחה ומאושרת להגיע לחלקה בעולם הבא.
הבכי של אברהם היה כביכול בכי מזויף, הוא לא יכל לבכות בכל הלב, הוא לא יכל לבכות במלוא כוחותיו, כי הוא רואה עד כמה רעייתו שמחה ומאושרת שם בעולמות העליונים.
לאף אחד מאתנו אין את הזכות ואת היכולת לראות מה קורה בעולמות העליונים, אבל כולנו מאמינים בני מאמינים שהקדוש ברוך הוא עושה את הדברים הטובים ביותר בשבילנו ולמעננו, מה שאומר שגם אם קורה משהו שגורם לנו לבכות, הבכי אמור להיות קטן, כי אחרי הכל אתה אמור בעיני רוחך לראות את התוצאות הטובות מאותו משבר אותו אתה עובר, מאותה מחלה, מאותה חסרון בזיווג, בילדים או בכל דבר אחר.
גם אם אתה חושב שכלו כל הקיצים, גם אם אתה חושב שאתה נמצא בפני הקו האדום האחרון, אומר לך הקדוש ברוך הוא: "יקירי! כל מה שחשבת, כל מה שעשית, הכל נמצא מאחור. אני נמצא מולך ואני יודע מה הטוב במיוחד בשבילך. גם אם בא לך לבכות תעשה את זה עם כ' קטנה, תסמוך עלי שאני יודע מה אני עושה".
ה' יזכה את כולנו לימים של שמחה ואהבה ושלא נצטרך לבכות, אבל גם אם כן, להבין עד כמה ה' נמצא לצידנו, והבכי יהיה קטן קטן קטן.
ברכת שבת שלום ממני, ומכל צוות החיזוק היומי העולמי האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ ומה לא..
וברוכים תהיו!
מדהים,
כמו תמיד