בימים האחרונים נפוצו שמועות על הדחת קצינים במשטרת ירושלים על התנהלותם מול הציבור החרדי בכל מה שקשור באכיפת החוקים שקשורים בקורונה, המדובר הוא בקצינים ביחידת מש"ח (מרכז שיטור חרדי) שהוקמה לפני כשנה וחצי, על רקע קשיים וחוסר אמון ביחסי חרדים/משטרה,
קצין היחידה רפ"ק יגאל יעקובוב וסגנו שובצו ליחידות אחרות, עובדה זו גורמת לאי שביעות רצון בקרב רבני השכונות בירושלים ובקרב עסקני הקהילות בעיר. במכתבם פנו הרבנים אל השר אוחנה לבדוק את העניין ולשקול שוב את ההחלטה. במכתב ציינו עוד את השיפור שחל בתפקוד השוטף של המשטרה בירושלים מאז שהוקמה היחידה בפיקודו של רפ"ק יגאל.
למערכת הגיעו פניות רבות בעניין הקצין המדובר, כך לדוגמא, בשיחה עם הרב אבי ברלב יו"ר עמותת עין ירושלמית (עמותה שעוסקת במניעת פשיעה על כל סוגיה ע"י פריסת מצלמות ברחבי השכונות) אומר לנו הרב ברלב, שמדובר קודם כל בעוול לקצין שעשה את מלאכתו נאמנה ושינה לטובה באופן דרמטי את יחסי ההתנהלות מול המשטרה בכל מה שקשור לאמון הציבור החרדי בירושלים במשטרת ישראל , פעילותו הנמרצת באה לידי ביטוי באופן יומיומי ברצון טוב של אנשי המשטרה לפתור בעיות ומקרים ברגישות יתר תוך שימת לב והקפדה על כיבוד והבנה של האזרח החרדי בתחושה שהוא מקבל כשהוא בא לקבל שירות מהמשטרה בכל מה שקשור בעבירות פליליות ופגיעות על כל סוגיהן, ואם זה ביצירת קשרים ופתיחות מול קהילות שבעבר מצב כזה לא היה בא בחשבון, וגם בראיית הכלל, אנו כציבור נצא מופסדים שקצין כמוהו וכמוהו סגנו שגם הוא לאורך התקופה בעבודתנו מולו ראינו שוטר מסור ואכפתי באופן יוצא דופן, לא ימשיכו לעשות את עבודתם ביחידה שהוקמה בדיוק למטרה הזאת לקרב ולהנגיש את שירותי המשטרה השונים לאורח חייו של האזרח החרדי, מה שבהחלט ניכר בשטח בהרבה מקרים שנפתרו שעד שלא הוקמה היחידה בפיקודו לא היו נפתרים עקב חוסר אמון ורצון מצד התושבים לערב את המשטרה.
שלמה בן חיים פעיל מוכר בשכונות הצפון אומר, מה שקרה כנראה, שמכיוון שיש גורמים לא מעטים שמפעילים לחץ על המשטרה בכל מה שקשור לאכיפת הקורונה בציבור החרדי, מי שמשלם את המחיר הוא דווקא רפ"ק יגאל שהוא בגישתו העקרונית באופן כללי בא בגישה של הסברה ורצון טוב , תוך ניסיון להגיע להידברות מול כל הקהילות בדגש על כולם, מה שראינו לכל אורך השנה האחרונה בעבודתנו מולו לאו דווקא בנושא הקורונה, וגם בכל מה שקשור בקורונה הוא ניסה כל הזמן לגשר בין הרצוי למצוי תוך הקפדה ושימת לב לנהלים ולחוקים שנקבעו, ואכן על ידי גישה חיובית זו מנע בהרבה מקרים שאני יודע מצבים שהיו יכולים להתפתח לאירועים המוניים ולעבירות על החוק, מתוך רוח טובה ואווירה חיובית.על כל אירוע שכביכול המשטרה התעלמה היא יכלה להגיע למניעת עשר אירועים אחרים, ומצער לחשוב שדווקא בימים אלו שעלו אינספור מקרים שלא תרמו בלשון המעטה ליצירת האמון בין הציבור החרדי למשטרת ישראל דווקא קצין כמוהו שעשה ועושה רבות והקים מאפס יחידה שהוקמה במיוחד למטרה זו מודח מתפקידו זה.
אך לא כולם מחבקים את המש"ח, בהבחנה עמוקה אנו רואים שהחתומים על המסמך הינם רבני השכונות הנמנים על הציבור הליטאי בעיקר, הן בגלל אופי הגישה, והצורך בטיפול בפריצות, גניבות, אלימות, וכדו', והן מהחלק שאינו כל כך ידוע לציבור, שלא בכדי אנו לא רואים גם את חתימת רבני העדה החרדית מתנוסס על גבי המכתב למרות התרומה הרבה שהקצין הנ"ל תרם באופן אישי לקשר המשטרה עם רבני מאה שערים וגלילותיה.
המש"ח הציב לעצמו מטרה מרכזית לטפל בעברות המין במגזר החרדי, תחת המעטפת החדשה, ועל כך נבלמה דרכם בכל תוקף, רבני העדה החרדית סרבו לתת את אמונם בשוטרים הקהילתיים, גם אלו המשויכים יותר בפן האישי לציבור והמגזר החרדי, מאחר ומרחב התמרון יכולת הרגישות תמיד יהיו רחוקים מהצפוי מצד הרבנים, בפנייה לאגודה שמטפלת באחוזים גבוהים של מקרי עבירות המין במגזר החרדי לבירור האם התנהלו מול המש"ח, ומה היה היחס, נעננו שהם מתנהלים מול התחנות המקומיות, ולטעמם על המשטרה להתאים את עצמה לאזרחים, מבלי רעש וצלצולים על יחידות מיוחדות, שהרי התיקים לא מתנהלים רק במש"ח אז מי הקובע מי יקבל יחס כזה במש"ח ויחס אחר בתחנה מקומית? אכן יושרתו של יגאל הייתה ברורה והציג את יכולותיו האמיתיים, ומה שלא יכול היה לעשות אמר באופן ברור, אך אין כל צדק לחבר את אנשי המשטרה לאנשי הקהילה ללא בקרת הרבנים, כי מהניסיון לבסוף כשמגיע תיק תקשורתי יתעלמו מהצורך המקצועי ויעדיפו את שיקולי הרייטינג על גבם של החשודים, וכדוגמה קטנה כפי הנטען, שכשחיפשו את השעיר לעזאזל להפיל עליו את אשמת ההתנהלות האנושית מול הקהילה החרדית בחרו בקצין המוערך. ובל נשכח את דברי המשנה הֱווּ זְהִירִין בָּרָשׁוּת, שֶׁאֵין מְקָרְבִין לוֹ לָאָדָם אֶלָּא לְצֹרֶךְ עַצְמָן. נִרְאִין כְּאוֹהֲבִין בִּשְׁעַת הֲנָאָתָן. וְאֵין עוֹמְדִין לוֹ לָאָדָם בִּשְׁעַת דָּחֳקוֹ:
בשיחה עם תושב מאה שערים אף שמענו יותר: המשקי"ם בפן האישי הינם אנשים זהב, אבל אין להם כל יכולת לשנות את התדמית של המשטרה בעיני הציבור, שהרי האזרח החרדי שסולד מהשוטר המזדמן, נובע מחמת שראה סרטון כמו של יענקי רוזנברג שהשוטרים התעללו בו, ולמי שמכיר את השוטרים בסרטון רואים היטב איך השוטר הקהילתי שאף בפן האישי הינו חרדי, תושב עיר חרדית, ניסה לעדן את שוטרי המג"ב, ניסה לעכב את המכות הברוטאליות, ולהסביר את התמונה, ולא התייחסו אליו, כי הוא לא מפקד האירוע, במה מצפים שתשתנה הגישה? הרי באירוע גניבה וכדו' כל תחנות משטרת ישראל לוקים בחסר, מה התחנה הזו עשתה יותר מהאחרים, ולאימות דבריו אף העלה לשיחה חבר שהעביר לא מעט מידע ומקרי גניבה ובאחוזים בודדים טיפלו בזמן המיידי ובאיכות, וכל שאר המקרים נזנחו עד עכשיו.
למי יש זמן לכל הפוסט??
מספיק כותרות
איו אמון במשטרה
חבל שטוענים שאין יכולת לשנות את תדמית השוטרים, יש ויש, והקצין הזה מוכיח זאת, הצלת נפשות ממש!!!!!
לא הבנתי למה הם משמשים רק לדבר מסוים
אין עבירות כאלו במגזר
על איזה עבירות מדובר פה?
( אין לי כוח לקרוא את כל הכתבה… )
זהו שאין מספיק מודעות לכך ומתביישים להציף את הנושא זו חלק מהבעיה
הללוואייייייי אמן כן יהי רצון…….. 70%מאלה שיוצאים בשאלה ונהיים חילונים, עברו התעללות, (עלפי מחקר של עמותה חילונית) לידיעתך.