במדד הערים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), שמודד באיזו עיר הסיכון הגבוה ביותר להתרחשות תאונת דרכים עם נפגעים ביחס למספר התושבים. החוקרים מצאו כי העיר הגדולה המסוכנת ביותר לפי מדד זה היא אשקלון, והעיר הבינונית בגודלה שדורגה כמסוכנת ביותר היא נוף הגליל.
מבין הערים הגדולות, אחרי אשקלון ניצבת בת ים – בשתיהן 10 תאונות עם נפגעים לאלף איש. אחריהן ברשימה מופיעות באר שבע (8 תאונות עם נפגעים לאלף איש), חולון, אשדוד, ראשון לציון וחיפה (7 תאונות לאלף איש), ונתניה – 6. ירושלים ותל אביב קיבלו 5 לפי מדד זה.
כמו כן, בין הערים הגדולות שנסקרו, הערים הכי פחות מסוכנות הן בית שמש, שם נרשמו שתי תאונות עם נפגעים לאלף איש. לפניה: בני ברק, רמת גן וכפר סבא שקיבלו 4 בציוני המדד, כלומר הכי פחות מסוכן לנסוע בהן, מדובר בנתון שובר סטיגמות על העיר בני ברק למשל
הערים הבינונית הכי פחות מסוכנות הן מודיעין עילית, ביתר עילית ורהט עם 2 תאונות דרכים לאלף תושבים
אפשר לסכם כי הערים החרדיות התבלטו לטובה במדדי המחקר. להשערת החוקרים, הסיבה להצלחתן של הערים החרדיות בבלימת תאונות הדרכים ביחס ליתר הערים בישראל היא בשל שיעורם הנמוך יחסית של נהגים צעירים בכבישים והשימוש הנמוך יחסית ברכב פרטי לעומת הליכה רגלית, כמו כן אי שימוש בסמים ואלכוהול
הסופ"ש האחרון היה קטלני במיוחד בכבישים ברחבי הארץ, כאשר חמישה אנשים נהרגו, בהם שלושה ילדים. אמש הובאו למנוחות האחים יונגרייס בני החמש והשבע שנהרגו ביום שישי בתאונת דרכים בכביש 1 בדרך לבית סבתם, ובכך עלה ל-23 מספר הילדים שנהרגו בתאונות דרכים מאז תחילת השנה. על פי נתוני עמותת "אור ירוק", רוב הילדים שנהרגו בכבישים בשנה החולפת היו הולכי רגל.
בעמותת "אור ירוק" דירגו את הערים המסוכנות לילדים עד גיל 14, וממנה עולה כי העיר חדרה ניצבת במקום הראשון, במקום השני נמצאת חיפה ובמקום השלישי ממוקמת עפולה – בערים האלה, שיעור הילדים שנפגעים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר מבין הערים הגדולות בארץ. "המטרה היא שראשי ערים ייקחו את הנתונים האלה, יכינו תוכנית פעולה מאוד ברורה, יתקצבו אותה עם יעדים, עם תאריכי ביצוע, ויביאו לידי מצב שבו נוכל להוריד באופן משמעותי את מספר הילדים שנפגעים בתאונות דרכים", אמר עוז דרור, סמנכ"ל העמותה.
עוד עולה מהנתונים כי בעיר אשקלון לדוגמה, שנמצאת במקום השישי ברשימה, נפגעים 41 ילדים בכל שנה בתאונות דרכים, כאשר לפני חודשיים נהרג שם דוד אוחיון בן התשע מפגיעת משאית כשרכב על אופניו. בנוסף, ברשימת עשרת הערים המסוכנות אפשר למצוא גם את אום אל-פחם, קריית אתא, באר שבע ורמלה. "אם נכריח ונאלץ את נהגי הרכב לנסוע במהירות נמוכה, אז גם אם הילד יקפוץ לכביש, נהג הרכב יספיק לעצור. כך נוכל לצמצם באופן משמעותי לאורך שנים את מספר הילדים שנפגעים בתאונות דרכים".
לפי הנתונים, חודשי הקיץ, החופש הגדול והחגים נחשבים למסוכנים ביותר לילדים, ובעיקר בשעות אחר הצהריים. כמו כן, שיעור הילדים בחברה הערבית שנפגעים ונהרגים בתאונות דרכים הוא כמעט כפול ביחס לחלקם היחסי באוכלוסייה. בתוך כך, ישראל ניצבת במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים בתאונות דרכים בהשוואה למדינות ה-OECD.
יש תפסתי מקום ראשון, טוב אני אומר אם ד לא ישמור עיר שוא שקד שומר
בלי עין הרע
טפו טפו חמסה🖐🖐🖐
שום 🧄
בצל🧅
למה באשקלון כולם מצביעי נתניהו
קצת רקע לדבריי. בהודו אין חוקי תנועה וגם אין כמעט תאונות ובשבילנו זה נראה פלא גדול. להבדיל אלף אלפי חוקים. גם בבני ברק לא מרבים לעבור במעבר חצייה ואף לחצות באלכסון מבלי שימת לב לרכבים שחולפים. אני בתור נהג שמכיר את התנהלות התושבים לא מרשה לעצמי לנסוע במהירות המותרת אלא 30 קמ"ש לכל היותר .
אנחנו בדור שלכל דבר מחפשים סיבה מדעית וגשמית. אבל הציבור המאמין יודע שגם כשיש סיבה גשמית זה רק האופן שבו זה בא לידי ביטוי והסיבה האמיתית היא שמיימית. כנראה שציבור שומרי התורה שמור יותר מלמעלה. זה מחזק אותנו בדרכנו דרך האמת כמובן לצד הזהירות ב"ונשמרתם" שאנו מצווים בה.