שלום וברכה מורי ורבותי!
ערב שבת שלום, ופורים שמח!
איזו התלהבות ואיזו התרגשות!
והשנה, בשונה משנים קודמות ומהשנים הבאות, אנחנו זוכים ל"פורים משולש", מה שאומר שביום הזה חוגגים גם הפרוזים וגם המוקפים.
גם אלו שגרים בעיירות שמוקפות חומה מימות יהושע בן נון, וגם אלו בערים שגרתיות וסטנדרטיות, מה שבכל שנה הופך להיות שני ימי פורים, הפעם הוא היום הראשון ששני הזנים חוגגים כאחד.
בירושלים ממשיכים את פורים בעוד יומיים, גם ביום שבת וגם ביום ראשון.
אבל את היום הזה גם בערים המוקפות חומה חוגגים יחד עם הערים שאינם מוקפות חומה.
מה קרה בפורים?
מה רצה הקדוש ברוך הוא מאיתנו?
מהיכן יצאנו ולהיכן הובלנו?
אומר לך ריבונו של עולם: "יקירי! ביום שמגיע המן ביחד עם אחשורוש ורוצה להשמיד את עם ישראל, אני לא מבקש ממך לקחת חרב וחנית, אני מבקש ממך להתפלל אלי.
אתה יודע למה?
כי אני אחראי על הגוף שלך! אתה אחראי אך ורק על הנפש, על הנשמה!
אתה אחראי לשמור על מה שאני רוצה.
אתה אחראי ללכת בדרך שלי.
כל מה שקשור למי שרוצה לפגוע בך בגוף, תסמוך עלי".
"נרי בידכם ונרכם בידי" (דברים רבה ד, ד).
"נֵר יְהוָה נִשְׁמַת אָדָם" (משלי כ, כז) נאמר מצד אחד, ומצד שני נאמר: "נֵר מִצְוָה וְתוֹרָה אוֹר" (שם ו, כג).
אומר הקדוש ברוך הוא: "תשמרו על הנר שלי, ואני אשמור על הנר שלכם.
בחנוכה, ביקשתי מהחשמונאים "כן" ליטול חרב ולהילחם, כי שם לא רצו לפגוע להם בגוף, רצו לפגוע להם בקדושה, רצו לפגוע להם בנשמה. על זה אתה אמור להילחם".
ובפרשתנו, פרשת תצוה, "וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית לַמָּאוֹר" (ויקרא כד, ב).
אומר הקדוש ברוך הוא: "את העבודה שאתם עושים בבית המקדש, העבודה של למזוג שמן לבזיכים ולהדליק, זה מה שתעשו אתם.
את היתר, את האור הגדול תתנו לי להאיר לכם.
כי אני אחראי על הגשמיות שלכם, אתם תקבלו את האחריות אך ורק על הרוחניות".
ברכת פורים שמח, ושבת שלום ומבורך, ממני ומכל צוות החיזוק היומי העולמי האוהב, מעריך, מוקיר ומעריץ, ומה לא?
וברוכים תהיו!