חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המקום של המוזיקה בחיים שלי זה משהו שבא מהלב // בערי וובר בראיון חג מרתק ל'המחדש מיוזיק'


בעברו הוא היה רועה צאן, הספיק להיות ראש ישיבה, במקביל הספיק להוציא שורת אלבומים עם עשרות להיטים, להופיע על במות ברחבי העולם ועדיין בשבילו רגע השיא בקריירה עוד לא קרה // כנסו לראיון המרתק.

את בערי וובר אנחנו תופסים בימים עמוסים אלו כשהוא סיים לא מזמן קמפיין התרמה ענק בארצות הברית לישיבה בה הוא עומד בראשותה, כשבין לבין הוא מלהטט בין אולמות החתונות ומופעים גדולים ברחבי העולם, אך הוא פינה לנו מזמנו והתיישב לראיון עומק על הקריירה המדהימה שלו, ממלחין צעיר ועד לאמן מבוקש בכל האירועים בארצות הברית.

אפריילעכן פסח בערי.

אפריילעכן פסח שלום וברכה לכל גולשי המחדש.

איפה אתה מוצא את המוזיקה בחיים? אתה מנגן על כלי כלשהו? יש רקע מוזיקלי במשפחה?

המקום של המוזיקה בחיים שלי זה משהו שבא מהלב. גם באספקט של רגשות וגם במובן של הנשמה.

אני מנגן על גיטרה, שהוא כלי שמחזיקים ליד הלב. אומרים שהמקום בו אתה מחזיק את כלי הנגינה בחוץ כך זה גם בפנימיות. כמו שקלרינט זה מהפה וזה אכן בא מהנשמה, כך גיטרה זה כלי שמביע את הלב, את הרגישות של הלב. כמו כן אני מנגן גם קצת על חליל.

בנוסף יש רקע מוזיקאלי במשפחה. שתי הסבים שלי הם מוזיקליים. אב אמי היה זמר חופות. בדור אחרי השואה, אז לא היו זמרים בחתונות אלא רק בחופות ובמצווה טאנץ. הוא היה עושה את זה לשם שמים, הוא לא היה לוקח תשלום והוא היה עושה זאת רק כדי לשמח את החתנים והכלות.

אגב כל המשפחה שלנו כולה הם מוזיקליים מאוד ויודעים לשיר, אך רק שניים יצאו לעולם המוזיקה העסקית, בן דודי יששכר גוטמאן שהוא זמר חתונות מצליח מאד, ואני.

המקום של המוזיקה בחיים שלי זה משהו שבא מהלב // בערי וובר בראיון חג מרתק ל'המחדש מיוזיק'
מתברך אצל מרן רבי חיים קנייבסקי

מתי מגיע השלב בו אתה מחליט להתמקצע בתחום?

מתי מגיעה ההחלטה שאני בתוך המוזיקה? זו כלל אינה החלטה שלי, זה משהו שמגיע לבד ותלוי באווירה, במנגנים, בזמן. זה תלוי בעש"ן – עולם שנה נפש.                                                                              

יצא לך להוציא הרבה להיטים אלקטרוניים האם לדעתך עוד 10 שנים שיר מקפיץ שהוא לא אלקטרוני יצליח או לא?

מכיוון שאינני נביא ואי אפשר לדעת מה יקרה בעוד עשר שנים. אך לפי מה שזה נראה היום ולפי ההתפתחות מאז שהתחלתי לעסוק במוזיקה עד היום, נראה שישנם כמה סוגי אנשים. יש אנשים שאוהבים אלקטרוני והם תמיד ימשיכו לאהוב את זה. והאנשים שלא אהבו אלקטרוני כשזה התחיל, גם היום הם לא אוהבים את זה. הנפש שלהם נמשכת יותר למוזיקה טבעית, הם תמיד ימשיכו לאהוב את המוזיקה הטבעית.

המקום של המוזיקה בחיים שלי זה משהו שבא מהלב // בערי וובר בראיון חג מרתק ל'המחדש מיוזיק'
בהופעה

ועוד עניין שמשפיע על הדבר, זה כאשר שיר נעשה להיט – תשעים אחוז מזה לא קשור למוזיקה אלא לשיר בעצמו. יש להיטים שהמוזיקה שלהם מאד חלשה ולאחר שהם נעשים להיט יוצרים אחרים לוקחים את השיר והופכים אותו ליותר אלקטרוני עם רמיקסים ופעמים שמעלים אותו יותר גבוה מהמקור. ובעצם להיט לא תלוי במוזיקה אל בשיר עצמו, במנגינה ובמסר שלו.

אין ספק שאתה מאלו שהתחילו את ז'אנר הזמרים שמגיעים מהחסידויות החזקות בארצות הברית מייד אחרי ליפא, איך אתה בשונה מהרבה זמרים בסגנון מצליח עדיין להחזיק בסגנון מוזיקה איכותי (כלים חיים ועיבודים מושקעים) בשונה מהרבה אחרים שמוציאים רק אלקטרוני ודאנס.

אפשר קצת לדמות שיר ומוזיקה למאכלים. יש מאכל שהוא חזק מצד עצמו, כמו בשר, שאם זה בשר טוב וטרי, באיכות גבוהה, לא חייבים להוסיף לו הרבה תיבול ותוספות, כי הבשר בעצמו הוא חזק. אך אם יש מאכל שבעצמו הוא לא משובח, חייבים להוסיף לו הרבה תוספות וקישוטים מסביב כדי שיהיה ראוי לאכילה.

כאשר שיר הוא טוב מצד עצמו לא צריך להוסיף לו הרבה קישוטים אלקטרונים מסביב כי השיר מצד עצמו נותן חיים.

אני מצד עצמי לא מייצג דווקא סוג אחד של מוזיקה שאני חושב שככה הכל צריך להיות. איך שאני מרגיש שהשיר בא עם הלבוש, כך אני מוציא אותו. כל שיר יש את הסטייל שיכניס אותו לתוך הלב, לתוך הנשמה, למצב הרוח. אם יש שיר שלא מספיק מצליח להיכנס מצד עצמו לתוך הנשמה אני חייב להוסיף לו קצת סוכר עם המוזיקה, אבל אם מגיע אלי שיר שהוא חזק מצד עצמו המוזיקה האלקטרונית לא נצרכת בו.

יש אנשים שבשביל להתחבר למוזיקה הם חייבים משהו מגוייר שרץ לך בתוך המח, אך אני מוציא שיר כדי שייתן לך חיזוק ועידוד, כדי שייתן לך הרגשה טובה, ולזה אני גם מתאים את המוזיקה.

המקום של המוזיקה בחיים שלי זה משהו שבא מהלב // בערי וובר בראיון חג מרתק ל'המחדש מיוזיק'
עם גדולי הזמר מארצות הברית, שמילי אונגר, מרדכי שפירו ושמחה ליינר

אם אנחנו מדברים כבר על סגנון המוזיקה שלך אנחנו חייבים לדבר על אחד השירים היותר טובים שלך "לעתיד לבוא", יצירה מדהימה שהלחנת יחד עם איצי וולדנר ושעיבד יואלי דיקמן, ספר לי על תהליך היצירה של השיר הזה.

זו שאלה שמאד קשה לענות עליה. משום שאני מביא לאנשים את 'בערי וובר', ואנשים שאוהבים את המוזיקה שלי זה מה שהם מקבלים. אף אחד אחר לא יכול להביא אותי כמו שאני לא יכול להביא מישהו אחר. אני הבאתי לשיר את עצמי הכי טוב שאני יכול וכל אחד מתחבר לנקודה אחרת שהוא אוהב במוזיקה. אחד אוהב את עניין הלב, אחד לנשמה, אחר מתחבר דווקא לדברים יוצאי דופן. אך מעל הכל זה סייעתא דשמיא שהשם נותן שאנשים יאהבו את מה שאתה מביא.

יוצא לך להופיע על מגוון במות, חתונות, אירועים ולפי מה שיצא לי לראות אתה משלב הרבה מוזיקה ישראלית באירועים שלך כדוגמא, המחרוזת שהוצאת עם שטענדיג. יש ביקוש בקהל האמריקאי למוזיקה ישראלית?

זה נכון שבקהל האמריקאי בעשר שונים האחרונות מבקשים שירים מזרחיים או ים תיכונים. אולי זהה גימיק שאנשים אוהבים לראות זמר חסידי שר שירים ישראליים. ואני אכן מקבל הרבה תגובות שמה שאני עושה שם זה להביא את השירים הללו לאוריינטציה שלי.

מחרוזת ישראלית עם יוסי שטענדיג

איזה סגנון מוזיקה אתה אוהב לבצע בדיסקים ובאירועים? ועל איזה סגנון גדלת?

כשאני מחפש שיר, אני לא מחפש סתם שיר טוב אלא משהו עם מסר שנכנס לי בתוך הלב והנשמה. שיר שגורם לאנשים להתחזק כשהם שרים אותו. שיר שגורם לך להיכנס לתוך טראנס שאתה לא יכול לברוח ממנו. אם זה בפן של השמחה, או הדבקות, געגועים, הודאה.

אני גדלתי על כל סוגי המוזיקה היהודית, אם זה מרדכי בן דוד, אברהם פריד, שלמה קרליבך, דדי גראוכר, גד אלבז. אפילו אוף שימחע'ס, השירים של בעלז. כל הסוגים.

אתה נוהג להגיע מידי שנה לציון הקדוש באומן וגם להופיע שם, ספר לי על הדבר הגדול הזה.

אכן אני נוהג מידי שנה בשנה לנסוע לאומן. בשבילי זה דבר גדול משום שאני מאמין במה שרבי נחמן מגלה, שבשנה יש עניין להיות אצל הצדיק בשלשה ראשים. וזו זכות גדולה להיות שם ולשמח אנשים.

כמו כן יש שם את עניין האחדות של כל סוגי היהודים, וזה מאד מרגש להיות ברב עם הדרת מלך, בהרגשה של מלכות וגאולה. ולהופיע במצב של אחדות זו הרגשה מאד טובה.

השנה נסעתי לירושלים, כי הנשמה של הצדיק נמצאת גם בראש של העולם שזה ירושלים במקום המקדש. זה הראש של העולם מול קודש הקדשים.

המקום של המוזיקה בחיים שלי זה משהו שבא מהלב // בערי וובר בראיון חג מרתק ל'המחדש מיוזיק'
באומן

הוצאת כמה וכמה אלבומים, מה המטרה להוציא היום אלבום? הרי זה לא רווחי, אנשים מעתיקים וצורבים.

הסיבה היחידה שאני מוציא אלבומים זה מכיוון שבזה מצאתי מקום לבזבז את הכסף במקום שלא יחזור אלי חזרה.😉

אתה מתעסק קצת עם בחורים (נוער מתמודד) ספר לי על התחום, איך הגעת לתחום על זה ואך אתה מצליח לשלב את זה יחד עם הקריירה

זה סיפור ארוך. ההייתה חבורה של בחורים שנזרקו מישיבות שונות. חבר שלי הזמין אותי לשיר ולחזק אותם. הגעתי ואכן מאד התחברנו ולאחר זמן הפכתי להיות שם ראש ישיבה. וגם מכיוון שאני אדם מפורסם במוזיקה, זה מושך אותם לפתוח את הלב ולהתחזק.

קליפ של גדולי הזמר החסידי למען ישיבתו של בערי

מה אתה מעדיף לעשות חתונות או דינרים ואירועים גדולים?

בדרך כלל אני יותר אוהב חתונות משום ששם אנשים כבר באים באווירה טובה ורוצים להיות בשמחה. בדינרים ובאירועים גדולים חייבים להתכונן ולחשוב איך ומה להביא לאנשים כדי שיאהבו ויתחברו, כך שזה יותר קשה. אמנם בדינרים ובאירועים גדולים ההרגשה לאחר מכן היא יותר טובה משום שהבאתי משהו יותר גדול.

ספר לי קצת על תקופת הקורונה, איך היא השפיעה עליך ועל הקריירה.

בארצות הברית הקורונה לא הייתה כמו בארץ. זה הגיע בפתאומיות ולאחר חודש זה כבר הלך. ובחודש הזה כל מי שאני מכיר היה חולה. גם אני הייתי חולה במשך שלשה שבועות,  ביטלתי את כל האירועים והיה פחד גדול, חשבנו שהעולם כולו הולך להשתנות. חשבנו שאנשים לא יחזרו יותר לעשות אירועים גדולים. אך לאט לאט הכל חזר בחזרה.

הזמן הזה שהיינו סגורים בבית בזמן הסגר, זה היה זמן לחשיבה על כך שפחדים זה דבר שסוגר לך את העיניים והמוח ולא נותן לך לחשוב. אך אדם שקשור לאמת ולתורה ולעבודה ולקב"ה, מי שקשור להיפך מכל מה שפחד מביא, הוא מגיע לשמחה ולהיפך מכל מה שהשוק אומר.

זה הראה לנו שאנחנו צריכים השגחה עליונה בכל העניינים, בבריאות בשמחה, וגם בבן אדם לחברו, כמו שהקורונה זה דבר שנכנס לתוך תוכו ומוציא החוצה את האמת. אדם שהוא טוב ראו איך הוא עוזר לכולם במסירות נפש. הקורונה נתנה לנו בהירות לראות מה חשוב בחיים ומה פחות.

המקום של המוזיקה בחיים שלי זה משהו שבא מהלב // בערי וובר בראיון חג מרתק ל'המחדש מיוזיק'
באירוע קורונה

הוצאת כמה אלבומים של פאבריינג אתה מתכנן להוציא עוד בהמשך?

אינני יודע מה אעשה בהמשך, אבל את הפאבריינג הוצאתי משום שזה הלב שלי, וגם אנשים מאד אהבו את זה. ואולי לאחר הדיסק הבא שאני יוציא של שירים חדשים, אני יוציא עוד דיסק של פאבריינג.

מה לדעתך היה רגע השיא שלך בקריירה?

אפילו שהיו לי אירועים גדולים ויוקרתיים ביותר, אצל אנשים גדולים, אך אני מרגיש שהשיא שלי בקריירה עדיין לא קרה, ובעזרת השם זה יקרה. ומכיוון שאני מאד אוהב לשיר על עניין של אחדות, של ראש, של קדושה, אז אולי בבית המקדש השלישי, עם כל עם ישראל, באחדות אחת, אני מקווה ששם יהיה השיא שלי.

מקודם

המקום של המוזיקה בחיים שלי זה משהו שבא מהלב // בערי וובר בראיון חג מרתק ל'המחדש מיוזיק'

המשקה בכשרות מהודרת שיכניס לכם המון שמחה לחג>>

מקודם

המקום של המוזיקה בחיים שלי זה משהו שבא מהלב // בערי וובר בראיון חג מרתק ל'המחדש מיוזיק'

מארחים לפסח? כך תגנבו את ההצגה!

מקודם

המקום של המוזיקה בחיים שלי זה משהו שבא מהלב // בערי וובר בראיון חג מרתק ל'המחדש מיוזיק'

מארחים לפסח? כך תגנבו את ההצגה!

מקודם

המקום של המוזיקה בחיים שלי זה משהו שבא מהלב // בערי וובר בראיון חג מרתק ל'המחדש מיוזיק'

שפע של פעילויות בשבוע הקרוב בירושלים

המקום של המוזיקה בחיים שלי זה משהו שבא מהלב // בערי וובר בראיון חג מרתק ל'המחדש מיוזיק'
עם גדולי הזמר מרדכי בן דוד ואברהם פריד

מה השאיפה לעתיד? יש לך חלום לשתף פעולה עם מישהו גדול? ליצור משהו חדש?

אין לי חלום על מישהו ספציפי. אך אם אני ישתף פעולה עם מישהו זה יהיה אחד כזה שיש לו את אותו הרצון לשתף פעולה איתי. משהו שיתאים לשנינו וייכנס ללב של האנשים. כמו שבאלבום פארבריינג על שבת יש שיתוף פעולה עם להקת זושא ושם החיבור הוא מאד טבעי ואנחנו משתלבים אחד בתוך השני, אין מישהו שיוצא מהעניין ואנשים שומעים ומקבלים את זה מאד טבעי שכך בדיוק זה אמור להיות.

קרדיט תמונות NR MANAGEMENT

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

23

2

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
24 תגובות
ישן ביותר
חדש ביותר הצבעות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
Cfir
3 שנים לפני

כל הכבוד ממש יפה

חגית
3 שנים לפני

איזה מחרוזת יפה! למה אין אותה להורדה?

ירידת הדורות
3 שנים לפני

אחד הזמרים אם לא ה….

בערי וועבר BERY WEBER
עונה ל  ירידת הדורות
2 שנים לפני

תודה רבה

חכם הרזים
3 שנים לפני

נו נו

חיים
3 שנים לפני

יפה מאוד

אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
24
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture