חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בקרוב: יוסי גרין באלבום חדש "התו העשירי"


יוסי גרין: בסייעתא דשמיא גדולה, אני שמח להכריז שיוסי טיברג ואני בעיצומה של עבודה קשה וב"ה אנו עושים התקדמות גדולה לקראת יצירת הפרויקט המוזיקלי הבא, שאנו מקווים שיקרא - "התו העשירי".

כדי לרענן את זיכרונכם מהאלבום הראשון שלנו בסדרה שנקרא "התו השמיני", אנו משחררים קליפ מילים חדש מתוך שיר הנושא של האלבום.

לפניכם כמה מחשבות ותאור קצר של ההשראה שעמדה מאחורי יצירת השיר.

התו השמיני

חז"ל מתארים את הכלי המוזיקלי שנקרא "כינור" ככלי דמוי נבל ידני בו עשו הלויים שימוש בבית המקדש ללוות את שירתם. הוא כלל שבעה מיתרים באורכים שונים. אנו מאמינים שאותם שבע מיתרים היו מכוונים כשבעת התווים של הסולם המוזיקלי שאנו מכירים אותו כיום. אותם שבע מיתרים ותווים חוזרים שוב ושוב, משמאל לימין, מתחילים בתו הנמוך ביותר שהאוזן האנושית יכולה לשמוע ומגיעים למעלה עד לגבול השמיעה הנעים לאוזן. הפסנתר הוא דוגמא ויזואלית טובה לאותה תופעה, הוא מתחיל מצד שמאל הקיצוני מצלילים נמוכים כמעט בלתי ניתנים להבחנה, כל הדרך לימין, למעלה, שוב עד כמעט לצלילים בלתי ניתנים להבחנה בשל גובהם. אותם שבע תווים כוללים את כל המוזיקה שנכתבה מאז ומעולם בכל לחן מתחילת המוזיקה ועד לביאת המשיח.

חז"ל מאוחר יותר אמרו לנו שכאשר המשיח יגיע במהרה בימינו, אותו כלי מוזיקלי "הכינור" יופיע עם מיתר חדש נוסף, שיעלה את מספר המיתרים משבע לשמונה. אותו מיתר שמיני נרמז בספר התהילים כאשר דוד המלך כתב על "השמינית"  – המיתר השמיני של הכלי.

למרות המגבלה של ההבנה שלנו על כך, הכוונה היא שהסולם המוזיקלי שלנו שכולל כיום שבעה דרגות של צליל יכלול לעתיד לבוא גם את הדרגה השמינית או כמו שאנו קוראים לה – "התו השמיני". זה בלתי אפשרי היום לדמיין מה יעשה השדרוג השמימי הזה לחוויה המוזיקלית שלנו. המיתר השמיני יכוון לתו רוחני שייצור סאונד שאינו קיים בימינו.

ניסיונות רבים נעשו כדי לנסות להגיע לאותו תו או צליל שמיני, אבל כולם כשלו. התו השמיני שלנו היום הוא למעשה אינו צליל חדש אלא רק חזרה על אותו הצליל הראשון רק בסולם גבוה יותר מה שאנו מכנים "האוקטבה הבאה".

A..B..C..D..E..F..G…..A

מקודם

בקרוב: יוסי גרין באלבום חדש "התו העשירי"

בעקבות העלייה המדאיגה בתאונות עבודה – זה הפתרון החרדי

מקודם

original-8B625A5B-CCE7-4FD3-B573-9669FB8FC8E9

הכירו את המלון הכשר ג'נסיס שבטבליסי

מקודם

וועד הרבנים

בתוך ימי השבעה: היתומה בת ה-6 עלתה לכיתה א'

מקודם

בקרוב: יוסי גרין באלבום חדש "התו העשירי"

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

מה שמעניין מאד בכך, שמלחינים קלאסיים של המאה האחרונה מעולם לא חדלו מניסיונותיהם "לפרוץ" את הסולם המוכר של השבעה תווים ולנסות להגיע למשהו "מעבר" למה שהיה מוכר ולמרות שהם הצליחו ליצור מוזיקה שנשמעת מעט שונה מהמוזיקה הקלאסית שקדמה להם, הם עדיין לא הצליחו ליצור דרגה מוזיקלית נוספת לסולם שבע התווים המוכר. זה נראה כאילו ישנה ציפייה ארוכה בעולם המוזיקה, בקרוב ממש, לפריצת דרך משמעותית באופק.

המילים בשיר הנושא של האלבום מבוססים על התיאוריה שאותו "תו שמיני" הוא למעשה אינו דרגה מוזיקלית חדשה לסולם המוזיקלי, אלא במקום, צליל שישלב את כל התווים ביחד. צליל "מקור" שיצליח לשלב בהרמוניה מושלמת את כל שבעת התווים המוכרים. הדוגמא מומחשת בשיר באמצעות האור הלבן הטהור שהוא שילוב של כל צבעי הקשת דרך מנסרה. איכשהוא כל אותם צבעים נוכחים באור הלבן לפני שהם מתפזרים ובכל זאת כשהם מתערבבים בפרופרוציה נכונה הם הופכים לאור לבן טהור. באופן דומה, צליל התו השמיני ייצור צליל חדש ייחודי ומשובח שייצג את כל התווים במוזיקה לכדי תו אחד.

אחדות מושלמת של כל האנשים, שמיוצגת בידי אחדות של כל השירים והמוזיקה, כדי לרומם את האחד והיחיד עם משיח צדקנו.

יהי רצון שיום זה יבוא במהרה בימינו אמן.

צפו ב"התו השמיני":

play-rounded-fill

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

0

0

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
1 תגובה
ישן ביותר
חדש ביותר הצבעות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
יודה
2 שנים לפני

למה לא כתבתם את שמות הזמרים של האלבום????? יא אללה שלכם

אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
1
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture