חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ישיבת רועה ישראל - ניגוני הכנה להדלקת נרות חנוכה

ישיבת רועה ישראל מגישה: ניגוני הכנה להדלקת נרות חנוכה


לכבוד חג החנוכה, בישיבת 'רועה ישראל' ביצהר החליטו לשתף את הציבור הרחב בדקות המרוממות והמרגשות שחווים בישיבה מידי שנה סביב הדלקת נרות החנוכה. מחרוזת מוסרטת שכוללת ניגוני הכנה להדלקת נרות חנוכה, כמו שירי שמחה והודאה, מביאה הצצה מיוחדת אל ההווי הישיבתי. מתוך חיבור להתיישבות בארץ ישראל, צולמה המחרוזת בחוות יתדות בשומרון.

ימי חג החנוכה, המבטאים יותר מכל את ניצחון הרוח הקדושה של עם ישראל על הגשמיות המקולקלת שביטאה מלכות יוון הרשעה, הינם ימים מיוחדים ומשמעותיים. הדלקת נרות החנוכה, הנהוגה בעם ישראל לפי שיטת בית הלל – "מוסיף והולך", הינה הביטוי העמוק של הפצת האור והחום של חיי הקודש לתוך חיי הכלל והמרחב הציבורי, מתוך התעצמות פנימית- "נר איש וביתו". 

בישיבת 'רועה ישראל' ביצהר בחרו לשתף את הציבור הרחב בחיי הרוח של הישיבה, והקליטו מחרוזת שכולה ניגוני הכנה ותפילה לפני הדלקת נרות חנוכה, ושירי הלל והודאה לה' יתברך על ניסיו שבכל יום עמנו- "בימים ההם בזמן הזה". את הדלקת הנרות בישיבה מקיימים מתוך הכנת הלב והתרוממות רוח. כיאה למצוה חשובה זו, לבושים בבגדי חג, בליווי כלי נגינה ומתוך שמחה של מצוה. 

את המחרוזת החגיגית מרכיבים השירים: 'ויהי נועם' ו'יהי זרעי' שהלחין של יענקי דסקל, 'מעוז צור' בלחן של ברסלב ו'ועל הכל' בלחן של סאטמר. השיר 'ויהי זרעי', הינו חלק מנוסח תפילה נשגבה הנאמרת בכמה קהילות כהכנה להדלקת נרות חנוכה. את השיר מבצעים מקהלת הישיבה, יחד עם ראש הישיבה הרב דוד דודקביץ', כאשר על ההפקה מוזיקלית הופקדו נתנאל חמו וידידיה קליין מלהקת אהללה, הלומדים גם הם בישיבה. צילום החוויה הרוחנית המיוחדת הזו, בדרך המאפיינת אחת לאחת את ההדלקה בישיבה, בחרו לקיים בחוות 'יתדות' בשומרון – כחלק מהחיבור הרעיוני והמעשי של הישיבה עם יושבי החוות, גיבורי החיל והרוח, העוסקים ביישוב ארצנו הקדושה. 

הרב דוד דודקביץ', ראש הישיבה: "בחרנו לשתף חלק משמעותי מדקות מרוממות ומרגשות שאנו חווים בישיבה, סביב הדלקת נרות החנוכה, בתפילה שהרגעים האלה יחדרו למסילות הלב של כולנו, ויהיו בבחינת 'דברים היוצאים מן הלב ונכנסים אל הלב'".

צפו:

מקודם

ישיבת רועה ישראל מגישה: ניגוני הכנה להדלקת נרות חנוכה

בואו לאתגר את כל המשפחה במשחק על מנהגי החג

מקודם

IMG0020

חופשת הכל כלול במלון הכשר ג'נסיס שבטבליסי

מקודם

מדמה-ויטמן-3

מדריך חדשני חושף: הדרך הקלה לתורמים חדשים

מקודם

ישיבת רועה ישראל מגישה: ניגוני הכנה להדלקת נרות חנוכה

שוברים את הראש לגייס תרומות? ככה המגייסים הגדולים עובדים!

video
play-rounded-fill

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

0

0

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture