חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמחה פרידמן מגיש: לחן ישראלי על מילותיו של המשורר החב"די


הזמר החסידי שמחה פרידמן משחרר היום שיר נוסף בליווי קליפ מילים מתוך אלבום הבכורה שיצא בקיץ. שיר של המשורר צבי יאיר, עם לחן בסגנון ישראלי.

שמחה פרידמן מספר לנו על מאחורי הקלעים של השיר: 

בספריו של המשורר החב"די צבי יאיר נתקלתי לראשונה בגיל 15. מבין כל אלפי המילים הכתובות בשלושת הכרכים של שיריו, נגע בליבי הטקסט הזה באופן מיוחד. היכולת המופלאה שלו – להביע מסר יהודי וחסידי כל כך באמצעות שירה מודרנית ומהוקצעת, בחריזה משובחת, באותיות קצרות אך עם משמעות עמוקה לכל מילה – הקסימה אותי.

מקודם

3 (2) (1)

חדרים אחרונים לחופשת הכל כלול במלון הכשר ג'נסיס טבליסי שבגאורגיה

מקודם

שמחה פרידמן מגיש: לחן ישראלי על מילותיו של המשורר החב"די

תביעת הביטוח הסיעודי שלכם נדחתה? כך תפעלו

מקודם

וועד הרבנים

בתוך ימי השבעה: היתומה בת ה-6 עלתה לכיתה א'

מקודם

שמחה פרידמן מגיש: לחן ישראלי על מילותיו של המשורר החב"די

האם מחלת הריאות שלכם מזכה בפיצוי?

הלחן של המילים עבר גלגולים רבים עד שהגיע למתכונתו הנוכחית, אך הנעימה שמתנגנת בין הבתים, זאת ללא המילים, הייתה שם מהרגע הראשון. בדמיוני ראיתי סוג של מָחוֹל שמיימי בו רוקדים יחד נשמה קדוֹשה והבורא יתברך… הוא עוטף אותה, מחבק אותה, והיא כמו הופכת להיות חלק ממנו – "אַתָּה הוּא לְבַדֶּךָ".

עובדה מרגשת שמעתי מהשליח הרה"ח ר' בערל לאזאר, נכדו של המשורר צבי יאיר. כשסיפרתי לר' בערל שאני מתכנן להוציא לאור שיר של סבא שלו, הוא הגיב בהתרגשות ואמר לי שידוע לו שהרבי מליובאוויטש ביקש מסבו שישלח את שיריו להלחנה. צבי יאיר אכן שלח בזמנו כמה מהשירים למלחין מפורסם, אך בפועל זה לא קרה. בשיר 'לבדך' זכיתי, אם כן, להגשים את רצונו ולקיים את בקשתו של הרבי אליו!

*

זהו שיר מס' 7 מתוך אלבום הבכורה "לבדך" שיצא בקיץ האחרון, והוא משלים את הסדרה של שלושת השירים שיצאו לאחרונה עם קליפ מילים ועלו לרשת בצורה מסודרת, עם שפה גרפית אחידה, ומצטרף לשירים הקודמים: 'דאווען מיט א ניגון' ו'מוישהל'ה'. 

צפו:

video
play-rounded-fill

לחן: שמחה פרידמן | מילים: המשורר צבי יאיר (צבי מאיר שטיינמץ) | עיבוד: עמי כהן | ציורים: מענדי ירוסלבסקי | גרפיקה ועיצוב: יוסי ויספיש | קליפ מילים: מנחם גולדשטיין – 'פרסום שרואים'.

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

0

0

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture