ממעייני תורתו של רבי יהודה החסיד שואבים חכמי ישראל זה יותר משמונה מאות שנה. העמיד תלמידים גדולי עולם, מהם רבינו יצחק מווינא בעל האור זרוע, רבינו אלעזר מגרמייזא בעל הרוקח, רבינו משה מקוצי בעל הסמ"ג, רבינו ברוך ממגנצא, רבינו יהודה בר קלונימוס בעל יחוסי תנאים ואמוראים ועוד. גם מרחוק באו אליו גדולי הדור ודרשו מאיתו להורותם הדרך אשר ילכו בה.
ביום הכיפורים היה צם שני ימים כעדות תלמידו המובהק בעל האור זרוע, שכותב על אותם בני אדם שנוהגים לעשות שני יום הכיפורים: אם לא שראיתי מורי הרב יהודה חסיד ומורי הרב אבי העזרי שהיו עושים שני יוהכ"פ, הייתי אומר לא טוב עושים – שאין לעשות כך מפני הסכנה.
דרך הנהגתו הייתה כה מופלאה ונשגבה עד שהתבטאו עליו חכמי דורו שאילו היה בימי האמוראים היה אמורא, בימי התנאים היה תנא, ובימי הנביאים היה נביא.
הרה"ק רבי פנחס מקאריץ היה ממליץ על רבינו יהודה החסיד מקרא זה: "יהודה אתה יודוך אחיך בני ישראל", ידך שכתבה את ספר חסידים תחזיק בעורף אויביך – הוא היצר הרע, לבל ישלוט על היצר הטוב. ישתחוו לך בני אביך – על ידי ספרך יכנעו כוחות החומר המכונים בני אביך, וישתחוו לכוחות הרוחניים שבנשמה.
הגיע יום ונפל רבי יהודה למשכב אשר ממנו לא קם. מסופר שכשבאו טובי העיר לבקרו ציוה רבנו לכבד החדר לפני מטתו ושאל את היושבים לפניו אם רואים דבר מה, ואמרו כי רואים הם שבאבק שלפני מטתו כתוב "חסיד".
נשאר לנו לפליטה ספרו במילי דחסידותא אשר נקרא בשם "ספר חסידים", שבו העמיק חקר במוסר היהדות באור הגנוז שבתורה, וליקט ניצוצי אורות בהלכות עוממות, להעיר את האדם על מצוות שאין עליהם דורשין, כמו כן נשארה לנו לפליטה גם צוואתו הקדושה המוכרת כ"צוואת רבי יהודה החסיד", בצוואה חשובה זו מזכיר רבינו על מגוון נושאים ועניינים שיש בהם משום סכנה. עניין גדול יש בקריאת צוואה זו ביום הילולתו.
זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל אחינו אמן!
חזק וברוך