חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עולם היצירה // תופים


"תופים" בסיס כל הקצב, הכלי שמתווה לכולם את הדרך ואת הטיימינג.

לארכיון עולם היצירה >>>לחץ כאן<<<

תופים – הכלי וההסטוריה

התופים עתיקים כמו האנושות עצמה! הכלי התיפוף הראשונים היו הידיים ואברי הגוף ועם הזמן נוצרו כלים מורכבים ויעילים יותר. התוף העתיק ביותר שהתגלה הוא בן 5000 שנה! בדרך כלל התוף בנוי מתיבת תהודה ועליו מתוח עור שבו מכים עם מקלות או בידיים. כוון התופים מתאפשר בעזרת מנגנון מכני המותח או משחרר את העור. בכל תרבות נוצרו כלים אופיינים, למשל, דרבוקה במזרח התיכון, ג'מבה באפריקה, טבלה בהודו וכו'.

תרבויות הקדומות היה לתופים תפקיד חשוב בהקשר החברתי הדתי והפוליטי. התופים שימשו בכינוסים חברתיים: חתונות, לוויות, טקסי ריפוי וכישוף, מלחמות ואף כאמצעי תקשורת.

מערכת התופים

מקודם

עולם היצירה // תופים

בפסח אני אוהב למרוח חמאה או גבינה על המצה אחי, זה שרויה! מהי ההגדרה לשרויה?

מקודם

עולם היצירה // תופים

השליימזל שהפך למיליונר

מקודם

עולם היצירה // תופים

קרקעות בגדרה שאושרו לבנייה בתוכנית מתאר יצאו לשיווק

מקודם

IMG0032

חדרים אחרונים לטיול כשר בטביליסי שבגאורגיה

מערכת התופים כפי שאנו מכירים אותה היום החלה להתפתח לפני כמאה שנה והיא בעצם שילוב של תופים ומצילות שבאו במקור מסין, אפריקה ואירופה. מערכות התופים הראשונות היו מורכבות מתוף בס, פדאל לרגל, סנר, טמטמים, היי הט ומצילה אחת או שתיים נוספות. מערכת התופים מאפשרת לאדם אחד לנגן בעזרת ארבעת הגפיים על תופים ומצילות שונים בו זמנית. תחילה שימשה המערכת לנגינת מקצבים פשוטים כחלק מה Rhythm section. בשנות ה-50 עם הולדת הרוקנרול והתפתחות הג'אז השימוש במערכת התפשט והנגינה נהפכה למורכבת יותר. מתופפים התחילו להרחיב את המערכת ע"י הוספת כלים נוספים. כל נגן יכול לבחור ממבחר עצום של כלים כדי לבנות את המערכת שתתאים לצרכיו ולטעמו.

היום ללא ספק מערכת התופים היא כלי ההקשה הנפוץ בעולם.

המערכת הדיגיטלית

בשנים האחרונות תופסת את מקומה מערכת התופים הדיגיטלית המדמה מערכת אקוסטית רגילה. הצליל נוצר לא ע"י ויברציה, אלא, ע"י חיישנים אלקטרונים. הצליל המושמע הוא צליל שנדגם ממערכת תופים אקוסטית.

נגינה מתבצעת על משטחי גומי או רשת המדמים מבנה של מערכת רגילה. מערכת כזאת מאפשרת נגינה שקטה בבית והנאה ממגוון עצום של צלילים. המערכת כוללת אפשרויות רבות המקלות על תהליך הלמוד: שירים מובנים,אפשרויות הקלטה ותוכניות לשיפור התרגול.

כיום רוב התלמידים בתחילת הדרך משתמשים בתופים דיגיטליים במקביל לשיעורים על הכלי האקוסטי.

לארכיון עולם היצירה >>>לחץ כאן<<<

באדיבות אליה הלוי

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

0

0

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture