חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עולם היצירה // מה מבדיל בין מוזיקאים מקצוענים לחובבים?


מה מבדיל בין מוזיקאים מקצוענים לחובבים? הרי כולנו מעדיפים לעבוד עם מקצוענים. אנחנו גם נוטים לראות בעצמנו מקצוענים. אבל עד כמה זה באמת נכון? איך ניתן למדוד מקצוענות של מוזיקאי? על פי כמות ההופעות שיש לו בחודש? על פי סכומי הכסף שהוא מרוויח? או שאולי זו מידת הכישרון שלו?

לארכיון עולם היצירה >>>לחץ כאן<<<

למעשה לאף אחד מהמדדים האלו אין שום קשר למידת המקצוענות שלנו. במהלך השנים יצא לי לעבוד עם לא מעט מוזיקאים חובבים, שהתנהגו כמקצוענים לכל דבר. לצערי יצא לי גם לעבוד עם מוזיקאים מקצוענים שהתנהלו בצורה חובבנית לחלוטין. מה שהביא אותי למסקנה שהמדד היחיד למקצוענות הוא הגישה שלנו לעבודה, לאנשים איתם אנחנו עובדים ולמקצוע. החדשות הטובות הן שגישה ניתן להתאים, לשנות ובמקרה הצורך גם להחליף לחלוטין.

בפוסט הזה אציג לכם ארבעה הבדלים מהותיים בגישה בין אנשי מקצוע לחובבים. נסו למצוא את עצמכם ברשימה זו. אם הצלחתם, כנראה שעליכם לערוך שינויים בהתנהלות המקצועית שלכם.

לחלקכם, מאמר זה עשוי להיות קשה לקריאה ומעורר התנגדות. חלק מהפתרונות המוצעים עלולים להיות מנוגדים לחלוטין לאינסטינקטים שלכם, אבל לדעתי שווה לעשות את המאמץ הכרוך בשינויים שנדרשים מכם. זה יעזור לכם לסגל לעצמכם התנהלות מקצועית; מה שטומן בחובו אינספור יתרונות להתנהלות העסקית ולתדמית שלכם.

אז בואו נראה מה באמת מבדיל בין מוזיקאים מקצוענים לחובבים.

מקודם

עולם היצירה // מה מבדיל בין מוזיקאים מקצוענים לחובבים?

מטיילים בסימטאות הקדושות של ירושלים בבין הזמנים

מקודם

עולם היצירה // מה מבדיל בין מוזיקאים מקצוענים לחובבים?

חושב שאתה מכיר את כל המנהגים שלכם בפסח? בוא לאתגר את המשפחה

מקודם

עולם היצירה // מה מבדיל בין מוזיקאים מקצוענים לחובבים?

כך תטפלו בנחירות ותשמרו על הבריאות

מקודם

עולם היצירה // מה מבדיל בין מוזיקאים מקצוענים לחובבים?

המקצוע המבוקש והמכניס בשנת 2024 בואו להיות שותפים ותרוויחו

מוזיקאים מקצוענים תמיד עובדים על היכולות שלהם

לחובבים יש סדרי עדיפויות משלהם. מבחינתם, מוזיקה ונגינה הם סה"כ עוד סעיפים ברשימת המטלות שלהם, המצויים על פי רוב די בתחתית. הם עשויים להיות מאוד מוכשרים, אבל החובבים אף פעם לא יצאו מגדרם כדי להשתפר באמת. במקום זאת הם יחפשו קיצורי דרך, בנסיון להגיע להצלחה מבלי להשקיע את כל העבודה הקשה הדרושה לכך.

מקצוענים, לעומת זאת, עובדים כל הזמן. הם מתאמנים בנגינה, לומדים שירים חדשים, משפרים את הכתיבה שלהם ומלטשים את היכולות שלהם. כשהם לא עסוקים בכל זה, הם עסוקים בשיווק, חיפוש הזדמנויות חדשות או ניסיון ליצור כאלה.

בעוד שהחובבים יושבים ומחכים בהנחה שזה עניין של זמן עד שהעולם יגלה אותם, המקצוענים מבינים שהם חייבים להוכיח את עצמם בכל יום מחדש.

זה אף פעם לא אישי

תעשיית המוזיקה היא תעשייה קשה. בכל יצירת אמנות שאתם חולקים עם העולם, אתם חושפים פיסה מעצמכם. כשהאמנות שלכם נדחית על ידי גורם חיצוני, זה כואב וזה בסדר. לא הייתם אנושיים אם זה לא היה כואב לכם. גם כאן ההבדל בין חובבים למקצוענים הוא בגישה. בעוד שהמקצוענים ילקקו את פצעיהם וינסו ללמוד מהטעויות שלהם, החובבים יתמלאו טרוניות ויתמקדו בלבכות את מר גורלם.

החובבים עשויים לכוון את התסכול שלהם בצורה גלויה למקבלי ההחלטות שדחו אותם (דבר שקרוב לוודאי יסגור בפניהם דלתות בעתיד). לחילופין, הם עשויים להתלונן בפני כל מי שמוכן לשמוע עד כמה התעשייה קשה או עד כמה אף אחד לא מבין את הגדולה שלהם.

ככלל, בעוד שהחובבים ינתבו את הדחייה לכעס ומרירות, המקצוענים ישתמשו בדחייה כתמריץ להשתפר.

אצל מוזיקאים מקצוענים עזרה ותמיכה הן חלק מההצלחה

תחרותיות היא לא תכונה רעה. למעשה זו תכונה שאי אפשר להצליח בלעדיה. יחד עם זאת, מקצוענים מבינים שהגאות מגביהה את כל הספינות במים. מקצוענים אמיתיים לא מרגישים מאוימים על ידי אחרים. הם מספיק בטוחים בעצמם ובמקומם בשרשרת המזון. הם גם מבינים שעל ידי מתן עזרה ותמיכה לאחרים, הם גדלים בעצמם. לכן המקצוענים יחלקו את המומחיות שלהם בשמחה עם כל אחד הזקוק לה.

חובבים לעומת זאת בדרך כלל מרגישים שהם נמצאים בתחרות לחיים ולמוות עם הסביבה שלהם. לרוב הם מוכנים לרמוס כל דבר וכל אחד בדרכם לפיסגה. מה שגורם להם להשאיר אחריהם שובל ארוך של גשרים שרופים ומערכות יחסים הרוסות. לעיתים נדירות, זה עשוי להשיג להם מידה קטנה של הצלחה קצרת מועד. אבל הגישה הזו תחזור לרדוף אותם כשהם יגלו שהם הרסו במו ידיהם את כל מערכת התמיכה שלהם. 

מוזיקאים מקצוענים תמיד "מגיעים" לעבודה

דמיינו לרגע שאתם מחפשים עובד ועורכים ראיונות עבודה לשם כך. אדם א' מקדים להגיע, מגיע מוכן לראיון ונראה ממוקד ומלא מוטיבציה. אדם ב' לעומת זאת, מגיע לראיון ב – 20 דקות איחור, לוגם מהקפה שכנראה גרם לו לאחר, לא נראה מוכן לראיון ובודק את הטלפון שלו כל שתי דקות. את מי הייתם שוכרים לעבודה? רוב הסיכויים שהייתם בוחרים באדם א', גם אם אדם ב' היה מוכשר יותר.

במהלך הקריירה שלי יצא לעבוד לא מעט עם אמנים משני הסוגים המודגמים בפסקה הקודמת. אני יכול לומר לכם בוודאות שתמיד אעדיף לעבוד עם אומנים שמסוגלים לקחת את עצמם בידיים ולהראות רצינות ומקצוענות, גם אם הכישרון שלהם קצת פחות ייחודי. אני מעדיף להקדיש את זמני לאנשים שבאמת באים לעבוד, מתייחסים לעבודה במלוא הרצינות, מחפשים הזדמנויות כל הזמן ועובדים קשה מאד כדי להצליח.

אז מה עכשיו?

אחרי שהבנו מה באמת מבדיל בין מוזיקאים מקצוענים לחובבים, אני ממליץ לכם לקחת את הזמן ולנסות להעריך אובייקטיבית לאיזו קבוצה אתם באמת משתייכים. אם אינכם בטוחים, התייעצו עם חברים ועמיתים שאתם בטוחים שתקבלו מהם תשובה כנה ואמיתית. הקשיבו לכל ביקורת שעשויה להיות להם, בראש פתוח. זוכרים שאמרתי שמקצוענים תמיד מחפשים להשתפר? הנה מקום נהדר להתחיל בו. אם אתם מוצאים את עצמכם דוחים ביקורת אמיתית, זה סימן למשהו שעליכם לעבוד עליו.

אם אתם מתנהגים כחובבים, אנשים יעבדו אתכם רק אם לא תהיה להם ברירה. אם בדרך כלשהי תגיעו להצלחה, הם כנראה יהיו חייבים להתמודד אתכם. אבל דרככם תהיה קשה ורצופה מאבקים. ככל שתתנהגו יותר כמקצוענים, כך יתייחסו אליכם יותר כאל כאלה וכך גם תצליחו יותר.

לארכיון עולם היצירה >>>לחץ כאן<<<

באדיבות אולפני סטורם ואליה הלוי

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

1

0

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture