מותה של המלכה אליזבת השנייה, לאחר לא פחות משבעים שנים על כס המלכות, יגרום לכמה שינויים בבריטניה במטבעות בדרכונים שיוחלפו. שינוי אחר וביזארי שפורסם באתר 'ישראל היום', הוא תפוגתם של תווי מלכות רשמיים שהעניקה המלכה למוצרי מזון ומשקה רבים, כאלה שהיא ובני משפחתה אהבו לאכול וללגום יותר מאחרים וצרכו אותם כבדרך קבע במעונות הרשמיים שלהם.
מדובר בסוג של חותמת איכות יוקרתית, שעליה מתנוסס שלט האצולה של בית המלוכה בליווי הכיתוב הנחשק "כפי שאושר על ידי הוד מלכותה", אשר מבהיר כי הקטשופ או השוקולד שאתם צורכים מצא את דרכו גם למזווה של ארמון בקינגהאם. יובהר כי גם מוצרי צריכה ושירותים נבחרים אחרים דוגמת מוצרי טיפוח וניקיון, כמו גם חנויות ורשתות שיווק, זוכים לקבל את התו, אבל הפעם נעסוק במזון. בכל זאת, מדור אוכל.
על פי הדיווח, אף שמדובר במהלך סמלי, רבות מהחברות שמייצרות את המטעמים המובחרים, ביניהן כאלה שאחראיות למותגים מובילים וידועים כמו שוקולד קדבורי, קטשופ היינץ, רוטב טבסקו (מתברר שהמלכה אהבה חריף), וויסקי ג'וני ווקר, ממרח מרמייט, תה טווינינגס, שמפניה מואט ושנדו ודגני בוקר של קלוגס, מתגאות מאוד בחותמת הזו. הן משלבות אותה על אריזות המוצרים שלהן ונהנות מהזכות להשתמש בה לצורכי פרסום ושיווק. כי אם המלכה הנערצת מתענגת עליהם, יש להניח שגם האזרח הפשוט ישמח להכניס אותם למזווה הפרטי שלו.
אבל, כאמור, מות המלכה הביא לסיומה של תקופה. אליזבת כבר לא אמונה על בחירת מוצרי המזון והמשקה הרשמיים, ולכן כל תווי המלכות שהיא ניפקה יפוגו בשנתיים הקרובות. אז מה עושים? פשוט מאוד, מבקשים אישור חדש – הפעם מהמלך צ'ארלס השלישי, שירש מאמו גם את התפקיד החשוב הזה. אם וכאשר המלך לא יאשר את המוצרים, ייאלצו החברות להסיר את החותמת מהאריזות שלהן, וברור שאף אחת מהן לא רוצה שזה יקרה.
ביש כי גם בתקופת חייה של המלכה היה על החברות לאשר מחדש את המוצרים בכל חמש שנים. מבחינה סטטיסטית, מדי שנה הוחלפו כ-30 מוצרים באחרים, בעוד כ-70 מוצרים שמרו על מעמדם המלכותי (שוקולד קדבורי, למשל, אוחז בתו מאז שנת 1955).
אין ספק שהחברות הקיימות מחזיקות אצבעות שצ'ארלס ירש מאליזבת גם את טעמה בשוקולד, בשמפניה, במטבלים ובממרחים (כן, גם מרמייט), אך לא נופתע אם חברות אחרות, כאלה שלא הצליחו להתברג עד כה לרשימה היוקרתית, מקוות בדיוק הפוך. המתח, אם כן, בעיצומו.
התפקיד היחיד של המלכה