קמפיים מפתיע שכזה העולה בשיא תקופת הבחירות יוצר מיד גל של ניחושים והשערות מי עומד מאחוריהן, בייחוד כשאין עליהן כל רמז לגבי זהות מפלגה כלשהי.
רבים נטו לחשוב שמדובר בגוף חיצוני ששם לו למטרה לעודד את ההצבעה במגזר החרדי כדי להביא לשינוי הממשלה. אחרים נטו לחשוב כי אולי ש"ס עומדת מאחוריהן בגלל הצבע הצהוב המאפיין את הקמפיין שלה. כך או כך, הקמפיין עורר עניין ובקרנות רבה בציבור.
השבוע נחשפה התמונה המלאה: מדובר בקמפיין קריאייטיבי של חברת "גיל גרופ", זכיינית לוחות המודעות הגדולה במגזר החרדי. במודעת התשובה נאמר: "זה תלוי בנו – במאות לוחות המודעות שלנו". כאמור, גם במפלגות החרדיות יודעים, כי המדיה החזקה והמשפיעה ביותר במגזר החרדי היתה ונותרה, שלטי החוצות.
לכן, למרות אפיקי הפרסום החדשים והדיגיטליים שנוצרו בשנים האחרונות, עדיין אין תחליף לעוצמת החשיפה של מודעות הרחוב.
ב'גיל גרופ' מסבירים: "אנחנו מופתעים כל פעם מחדש עד כמה כוחן מודעות הרחוב חזק ועוצמתי, גם בשנת תשפ"ג. יש לכך סיבות רבות: הציבור החרדי מאד קהילתי וכיכר העיר עדיין הוא המקום המרכזי שבו הכל קורה. לכן, מודעות הרחוב המוצגות ברחובה של עיר, מעניקות אמינות רבה למסרים הכתובים בה.
בנוסף, בניגוד לתמונות בעיתון או במקומות שונים שצריכים לדפדף ולהגיע אליהם, כאן המודעה ניצבת מול העיניים ואין אפשרות להימלט ממנה. וכמובן, מודעות התלויות בסוף השבוע ונשארות במהלך השבת, מול אלפי העוברים והשבים, יש להן אפקט עצום".
חטיבת 'גיל סטריט' מבית גיל גרופ היא הזכיינית המובילה בתחום מודעות הרחוב בריכוזים החרדיים, וחולשת על מעל 1,000 לוחות מודעות.
החברה מתמחה בהפקה והדבקת מודעות בפריסה ארצית עבור חברות גדולות, משרדי פרסום, רשתות שיווק ועמותות, וכן מספקת שירותי הפצה, דיוור ישיר וקד"מ במגזר החרד