חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מושג במוזיקה – ווקאלי


אז ימי העומר הגיעו ואיתם גם הווקאלי, אז קצת לפני שכל המקהלות פוצחות במרתון שירים ווקאלים, וכל להקות האקפלה מפצפצות ומזמזמות בגרונם, אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר...

אז מה זה מוזיקה ווקאלית?

ווקאל זה בעצם מה שהגרון שלנו מפיק, הדיבור והשירה, אם כך מוזיקה ווקאלית זו מוזיקה שיוצאת אך ורק מהפה שלנו, ללא כל סיוע או עזרה חיצונית.

אבל מכאן והלאה העלילה רק מסתבכת…
כמו בכל דבר, גם המוזיקה הווקאלית מתחלקת להרבה סוגים החל ממקהלות משולבות עם קולות הרמונים, ועד לתיכנות ממוחשב ממש של הקולות שמפיק הפה.

נתחיל עם הסוג הפשוט ביותר, המקהלות, כן, אותם מקהלות שאנחנו רואים באירועים אי שם בקצה השמאלי אחורי של הבמה פתאום הופכים לשחקן משמעותי בתחום הווקאלי,
איך זה עובד? פשוט מאוד המקהלה שרה בצורה משולבת והרמונית עם תפקידים מוגדרים לכל זמר, וכך נוצר לנו שיר ווקאלי בצורה הכי פשוטה, אבל גם את זה אפשר לעשות מדהים, צפו למשל בקטע הבא, מקהלת מלכות לוקחת את השיר של אברהם פריד, התורה והאומות, מתוך אוצרות יהודים ומבצעים אותו בווקאלית טהורה ומדהימה בשילוב מחזמר מדהים

צפו:

האופציה השנייה ליצירת מוזיקה ווקאלית זה שירה בהכפלה, שרים שוב ושוב את אותו הקטע וכל פעם מוסיפים טוויסט חדש, המינוס באופציה הזאת זאת ההרמוניה, מה שמקהלה יוצרת בערוץ אחד קשה ליצור בהכפלה, אבל יש גם פלוס, אתה לא מוגבל בערוצים, כשבמקהלה אתה מוגבל לפי כמות המשתתפים, דוגמא לקטע מוכפל תוכלו לראות בסרטון הבא של נמואל הרוש, בו הוא מבצע את הלהיט שלו, "אלוקי" לבד, במגוון ערוצים, בסרטון תוכלו לראות אותו מבצע ממש את הקטעים.

צפו:

אה, יש עוד.

הסגנון השלישי של מוזיקה ווקאלית עליו נדבר עכשיו הוא נגינה של ממש בפה, כולל תופים בס וכלים נוספים שכולם מיוצרים בפה או בידים ללא סיוע של כלי נגינה, אלא שגם התחום הזה מחולק לשניים.

יש את הסוג הרגוע יותר שבו משלבים קולות חיים בפה, פלוס קצת תיפופים על כלים מזדמנים ומחיאות כף, קחו למשל את הסירטון הבא של יונתן שטרן, שמבצע את שירם המדהים של ישי ריבו ונתן גושן – נחכה לך, בשיר הוא משלב כפי שתראו קולות חיים בלבד.

צפו:

מקודם

וועד הרבנים

בתוך ימי השבעה: היתומה בת ה-6 עלתה לכיתה א'

מקודם

מושג במוזיקה - ווקאלי

למה הקרטון צריך להיות כשר לפסח?

מקודם

מושג במוזיקה - ווקאלי

כשמנהל הבנק פתאום מביא לך עוגה בפגישה

מקודם

מושג במוזיקה - ווקאלי

תמיד רצית לפתח קריירה מבוססת? יש כיוון שלא חשבת עליו ואתה חייב להכיר!

וכמו בכל תחום, יש גם את המקצינים, האלו שבכל דבר ילכו על כל הקופה, להקות האקפלה האמריקאיות עושות את זה בעיקר, יוצרי המוזיקה הווקאלית הזו, דוגמים קולות מהפה משנים סאונדים לפי הצורך, יוצרים כמעט כל צליל וסאונד אפשרי מהפה, ונותנים לכם שניים במחיר אחד, גם ווקאלי וגם מוזיקה, הדעות נחלקות האם זה באמת נשמע טוב, ישנם שטוענים שזה הורס את כל הרעיון הווקאלי שזה יצירה טהורה מהפה, ויש שטוענים שארבה למה לא, כמה שאפשר להתפתח עם זה יותר טוב, אתם בטח רוצים דוגמא.
אז הנה לכם, להקת המכביטס עם שיר "ווקאלי" שמורכב כולו מקולות מעורבלים במיקסר.

צפו:

ועוד בונוס קטן לסיום, יואלי דיקמן הוציא בעבר ליצירה של יאני "אני עומד בשקיעה" גרסה ווקאלית מדהימה ששווה האזנה בלי קשר לווקאלי, את היצירה הקליט דיקמן בקולו בלבד על מאות ערוצים.

האזינו לקטע המדהים.

נ.ב. הכתבה לא משקפת כל פסק הלכה בנוגע לשמיעת מוזיקה ווקאלית, על כך כל אחד צריך לשאול את רבותיו, ויהי רצון שלא יצא מכשול תחת ידינו.

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

1

1

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
2 תגובות
ישן ביותר
חדש ביותר הצבעות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
יואל ה.
3 שנים לפני

מערכת המחדש, אפשר בבקשה לעלות לפה את הביצוע של דיקמן ???

אני זה אני
עונה ל  יואל ה.
1 שנה לפני

לעלות את כל הקבצים לא רואים כלום

אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
2
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture