"יש לצמצם ללא דיחוי את מספר התחנות הגבוה אשר מכביד באופן יום-יומי על מספר גדל והולך של נוסעים ברכבת ומשרת אזור קטן בהרבה" – כך כתבו השבוע ראשי הרשויות באזור הנגב המערבי לשרת התחבורה, מירי רגב, ומנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר.
במכתב, עליו חתומים ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז השלטון האזורי, שי חג'ג', ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידן, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, וראש המועצה האזורית חוף-אשקלון, איתמר רביבו, מבקשים ראשי הרשויות מהנמענים לקיים עמם פגישה דחופה בנושא: "הערים אופקים נתיבות, ושדרות, והמועצות האזוריות מרחבים, בני שמעון, אשכול, שדות נגב, שער הנגב וחוף אשקלון נמצאות בתקופת הצמיחה המשמעותית ביותר מאז הקמתן. בשנים האחרונות הוכפלה כמות התושבים ברשויות אלו, ובשנים הקרובות תוכפל אוכלוסיית האזור פעם נוספת. הרכבת היא כלי מרכזי ומשמעותי ביותר בפיתוח של אזור מערב הנגב בכלל – ועוטף עזה בפרט".
"מאות – אם לא אלפים – של תושבים, עושים בכל בוקר את דרכם בנסיעה למקום עבודתם במרכז הארץ, ומאות רבות יתווספו אליהם בקרוב", ממשיכים ראשי הרשויות. "תושבים אלה מייחלים ומצפים לפתרון אשר יביא אותם למרכז הארץ בפרק זמן סביר. לא יתכן שנסיעה מאופקים לתל אביב תארך קרוב לשעתיים – זמן ארוך יותר מאשר נסיעה ברכב! זהו מצב זה לא הגיוני ולא אטרקטיבי".
במסלול הנוכחי נדרשים הנוסעים מאופקים לעבור דרך לא פחות מ-10 תחנות עד הגעתם לתל אביב: "אנו דורשים לצמצם באופן משמעותי את מספר התחנות במסלול הרכבת מאופקים לתל אביב, כך שלא יגרור את הנוסעים למקומות כמו יבנה מזרח, רחובות, באר יעקב, לוד, ולוד גני אביב", הוסיפו החתומים על המכתב. "רק רכבת אשר תאפשר תנועה בזמן קצר תבטל את המושג פריפריה ותפרוץ את גבולות מדינת גדרה-חדרה. זהו אינטרס ביטחוני, כלכלי וחברתי מהמעלה הראשונה. במקום זאת, מרחיקה רכבת הנגב במסלולה הנוכחי את אזור מערב הנגב ממרכז הארץ. הגיע הזמן שתושבי מערב הנגב, הסובלים לאורך זמן מירי מאסיבי של רקטות מרצועת עזה, יוכלו לקבל פתרון תחבורתי שמגיע להם במקום להאריך את נסיעתם".