חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מההייטק ליצירה

משה פלד בראיון מיוחד ל'המחדש' לקראת צאת אלבומו החדש


הוא הספיק להוציא שישה סינגלים בדרך לאלבום בכורה, לזכות בתחרות לחנים, אתם תוכלו לשמוע את השירים שלו מתנגנים בקול חי מיוזיק ובו זמנית גם בערוצי רדיו במגזר הכללי. הוא הספיק לארח את ישי לפידות לדואט מיוחד, לשתף פעולה עם גדולי היוצרים הישראלים ואפילו החסידיים, וכעת הוא אצלינו בראיון לקראת אלבום בכורה שבדרך.

קריאה מהנה:

מאיפה מתחילה האהבה שלך למוזיקה? 

נולדתי עם אהבה למוזיקה, עם חוש מוזיקלי, ומשפחה מוזיקלית ומשם התחילה האהבה שלי למוזיקה. התחלתי בנגינה על קלידים ובהמשך הלחנתי שירים. בהתחלה זה היה יותר שירים מהמקורות ואז התחלתי גם לכתוב מוזיקה משלי.

מקודם

משה פלד בראיון מיוחד ל'המחדש' לקראת צאת אלבומו החדש

בואו לגלות מי הכי מכיר את מנהגי הפסח במשפחה שלכם

מקודם

משה פלד בראיון מיוחד ל'המחדש' לקראת צאת אלבומו החדש

מדוע הציבור החרדי רוכש קרקעות להשקעה בפרדס חנה?

מקודם

משה פלד בראיון מיוחד ל'המחדש' לקראת צאת אלבומו החדש

אין טירוף כזה: קרקע פרטית בפרדס חנה תימכר ב-179,000 שח

מקודם

וועד הרבנים

בתוך ימי השבעה: היתומה בת ה-6 עלתה לכיתה א'

באיזה תחום אתה הכי אוהב להתעסק? כתיבה, הלחנה, ביצוע. 

אני לא מחשיב את עצמי כזמר חתונות אלא כאחד שמבצע בצורה טובה את המוזיקה שאני יוצר ולכן כמובן הדבר הראשון שאני אוהב לעשות זה לכתוב ולהלחין.  

במוזיקה החסידית אלטרנטיבית יש מלחין, יש מעבד, ויש מבצע. אבל במוזיקה הישראלית יש יוצרים, שגם כותבים, גם מלחינים וגם שרים, והסטייל הזה התפתח כיום גם למוזיקה החסידית אלטרנטיבית, וזה מה שאני עושה.  

משה פלד בראיון מיוחד ל'המחדש' לקראת צאת אלבומו החדש
עם ישי לפידות בהקלטות לשיר יש מי שמחכה.

מה משך אותך למוזיקה הישראלית? רוב רובם של הזמרים יוצאי עולם הישיבות פונים לשוק החתונות החסידי, ואתה, הולך על משהו אחר, ישראלי. 

רוב בחורי הישיבות שמחליטים להיות זמרי חתונות מגדירים את עצמם כ'זמרים' כי זאת המוזיקה שהם גדלו עליה, אני לא זמר אני יוצר, יוצר מוזיקה אישית משלי, אני מאוד הושפעתי מהמוזיקה הישראלית ולכן המוזיקה שאני מוציא, דומה מאוד למוזיקה הישראלית ולכן הלכתי לכיוון הזה כי רציתי מוזיקה משלי ולא סתם להיות זמר.  

התהליך של זמר כמוך הוא קצת הפוך. אתה קודם כל יוצר ומשקיע בסינגלים, ואז אתה מתפרסם ומופיע, בשונה מזמרי חתונות שהתהליך הוא הפוך, זה לא מפחיד אותך לקפוץ למים? 

המטרה שלי היא מטרה שונה לגמרי, בשונה מזמרי חתונות המטרה שלי היא לא להרוויח כסף, המטרה שלי היא שהמוזיקה שלי תשתרש ושיזכרו אותה הרבה זמן קדימה, וזה הימור גדול, אבל הימור שחייבים לקחת אותו, כי אם אתה לא מהמר, אתה לא תגיע לשום מקום.  

משה פלד בראיון מיוחד ל'המחדש' לקראת צאת אלבומו החדש
עם אברומי וינברג.

מאיפה נולד שיר? מהלחן או מהטקסט. 

בדרך כלל צצות לי כמה מילים, אני רץ לכתוב אותם, ואז מלחין עליהם מנגינה. אבל קורה שאני יושב על הפסנתר, מנגן, ואז צץ לי לחן, ואחר כך אני כותב לו מילים.  

יצא לך למכור לחנים שלך? 

הדבר שהכי חשוב לי זה שהשיר יקבל את הביצוע שהכי מתאים לו, ויש שירים שאני כותב ומלחין ואז אני מרגיש שלא מתאים לי לבצע אותם.  העברתי כמה שירים כאלו ליידל לאלבום שהוא הולך להוציא בקרוב, ואני בקשר עם המפיק של אברהם פריד, ויש עוד כמה לחנים שמכרתי ויצאו בעזרת השם בקרוב. 

משה פלד בראיון מיוחד ל'המחדש' לקראת צאת אלבומו החדש
עם יידל ורדיגר לקראת האלבום החדש.

מי קהל היעד שלך? 

תראה, המוזיקה החסידית השתנתה המון בשנים האחרונות, אם פעם זה היה רק טישים, זה נהפך להיות מרדכי בן דוד, ופתאום זה כבר נהיה ישי ריבו. ולכן קהל היעד שלי מאוד מגוון החל מהציבור החרדי העובד, ועד לבחור הישיבה בישיבות הטובות ביותר. אם תחפש בנגן mp3 של בחור ישיבה סטנדרטי תוכל למצוא שם גם אהרל'ה סאמעט וגם ישי ריבו, וזה מה שיפה במוזיקה החסידית.  

יש לך חלום לשתף פעולה עם זמר כלשהו מהז'אנר הישראלי? 

יש יוצרים במוזיקה הישראלית שאני מאוד מעריך את המוזיקה שלהם, זו מוזיקה שמייצרת גשרים בין המגזרים, ויש לי קשר עם כמה מוזיקאים ויוצרים ישראלים שמתעניינים במוזיקה שלי וביצירה שלי, ובעזרת השם יהיו שיתופי פעולה כאלו או אחרים.  

משה פלד בראיון מיוחד ל'המחדש' לקראת צאת אלבומו החדש
עם אהרן רזאל

מה הפסגה הבאה שאתה שואף לכבוש? 

הייתי מגדיר את זה יותר כמו אבני דרך, והאבן דרך הבאה שלי זה סבב הופעות ההשקה של האלבום, וכמובן האלבום בעצמו. זה כבר היה אמור לקרות אבל זה נדחה בגלל הקורונה.  

משה פלד בראיון מיוחד ל'המחדש' לקראת צאת אלבומו החדש
בהקלטות לאלבום החדש עם ארהלה נחשוני והגיטריסט אריאל טוכמן.

מה רגע השיא שלך בקריירה? 

היו 2 רגעי שיא, אחד שמח ואחד פחות..  

השמח- כשכתבה לי חולה ששוכבת חודשים ארוכים בבית החולים בגלל מחלתה, והייתה בדיכאון ארוך, וכששמעה את השיר שלי 'יש מי שמחכה' התעודדה מאוד ומאז שומעת אותו המון וזה מחזק אותה.  

והרגע העצוב יותר, סיפר לי אחד שאמא שלו הייתה חולת סרטן היא אושפזה לתקופה ארוכה בבית החולים, וכשיצא השיר 'יש מי שמחכה' ביקשה לשמוע אותו שוב ושוב כמעט ללא הפסקה. כחודש לאחר שיצא השיר היא נפטרה. 

play-rounded-fill

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

30

1

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
20 תגובות
ישן ביותר
חדש ביותר הצבעות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
שושנה
3 שנים לפני

מטורףףףףףף

שימי
3 שנים לפני

מתי יצא האלבום ???

משה פרידמן
3 שנים לפני

וואו וואו לא הכרתי את הזמר עכשיו שמעתי את כל השירים הוא זמר מטורף בטוח שהוא יגיע רחוקקקק
מחכים לאלבום

תהילה
3 שנים לפני

חולה על הזמר הזה אין יום שאני לא שומעת שיר שלו

שימי
3 שנים לפני

שירים יפים מאד מחכה לאלבום

אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
20
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture