חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסובין בבני ברק

מקהלת מלכות וגדולי הזמר – מעשה


מעשה בגדולי הזמר שהסבו לשולחן ליל הסדר בצוותא וזימרו יצירה חדשה ומרגשת על מילות ההגדה 'מעשה ברבי אליעזר ורבי יהושע... שהיו מסובין בבני ברק', תוך שהם מרבים לספר ביציאת מצרים בהגשה חדשנית, מרוממת ומעוררת השראה.

מדובר בלחן של המלחין והיוצר אליעזר קאליש ששכב במגירה אצל פנחס ביכלר מזה כמה שנים, כשהוא מחכה ל'גאולה' וביצוע הולם. לקראת חג הפסח הקרב ובא החליט המנצח ש'הגיע הזמן של שחרית' ויצא לפרויקט ה"מלכותי" הזה יחד עם מקהלת הילדים 'חסידימלעך' בניצוחו של יענקי לוינגר, כשהוא מלהק להפקה את שלושת ענקי הזמר שלוימי גרטנר מלונדון, דודי קאליש ואהרלה סאמט.

על העיבוד המוזיקאלי הופקד המעבד הצעיר יונתן בלוי כשלצד התסריט של 'מאסטרטגיה' של פנחס ביכלר, מלווים את הפרויקט טובי המוחות והכוחות. הערשי סגל על הבימוי ועריכת הוידיאו, נתי אלבר על הצילום, יוסי רבינוביץ על העיצוב ושלוימי פרסטר על ההפקה.

מי שפורסת את חסותה על הפרויקט היא יצרנית העוגות והעוגיות של פסח הגדולה במגזר 'פרנקל'ס' שמאפיה המשובחים – שרבים נוהגים להתפנק עימם גם במהלך כל השנה – הם חלק אינטגראלי מההפקה החגיגית כפי שהם הפכו זה מכבר להיות חלק מאווירת החג ברבבות בתי ישראל. 

לשולחן הסדר הסבו הפעם המשוררים במתכונת עתיקת היומין, כפי שהיה נהוג בזמן חז"ל, כשכל אחד מסב בכורסתו שלו ולפניו שולחן ערוך עם סימני הסדר, מצות וארבע כוסות. ילדי 'חסידימלעך' שאלו 'מה נשתנה', חטפו את האפיקומן, ולא פסקו מלספר ביציאת מצרים עד שהגיע זמן קריאת שמע של שחרית…

מקודם

מקהלת מלכות וגדולי הזמר - מעשה

השליימזל שהפך למיליונר

מקודם

מקהלת מלכות וגדולי הזמר - מעשה

להיות בעל עסק דיגיטלי, בלי סחורה ושילוח

מקודם

מקהלת מלכות וגדולי הזמר - מעשה

איך תמקסמו את הפיצוי הכספי מחברות הביטוח

מקודם

מקהלת מלכות וגדולי הזמר - מעשה

מנהל עמותה, מגייס כספים, מרגיש משועבד לתורמים? הגיע הזמן לגייס כמו בן חורין!

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

82

7

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture