חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוטי לייכטר בראיון מיוחד ל'המחדש מיוזיק'


בעיצומה של עונת החתונות מגיע הזמר מוטי לייכטר לראיון מיוחד ב'המחדש מיוזיק' על עולם החתונות בישיבות, הזמרים הנוסטלגיים שהוא כל כך היה רוצה להכיר ומה היה רגע השיא בקרירה שלו.

הוא יליד קרית אתא, בתחום השירה כבר שנים רבות, כבר מהיותו יחד קטן הוא היה סולן במקהלות התלמוד תורה, הוא שר בחתונות מכל הגוונים חסידים ליטאים וספרדים כשהדגש הו על שמחות יהודיות עם טעם יהודי ושהמטרה האמיתית היא לשמח חתן כלה ואת עם ישראל. הוא גם לא שוכח להתנדב אצל חולים בבתי חולים ואצל משפחות שכולות, ועכשיו הוא אצלינו בראיון מיוחד.

קריאה מהנה!!!

מקודם

מוטי לייכטר בראיון מיוחד ל'המחדש מיוזיק'

איך לא חשבנו על זה קודם? פתרון חדשני להכשרת כיריים אינדוקציה לפסח

מקודם

original-8B625A5B-CCE7-4FD3-B573-9669FB8FC8E9

הכירו את המלון הכשר ג'נסיס שבטבליסי

מקודם

מוטי לייכטר בראיון מיוחד ל'המחדש מיוזיק'

מחפשים מגרש למכירה? נדל"ן מסחרי מוצאים במניבים

מקודם

מוטי לייכטר בראיון מיוחד ל'המחדש מיוזיק'

ב-15 דקות קרן הלייזר מחסלת את הפטריה: הטיפול באישור FDA

איך התחילה הקריירה שלך?

תמיד אהבתי מוזיקה, בתור ילד שרתי והשתתפתי במקהלות, אבל האירוע הראשון שלי היה לאחר החתונה כשהייתי בחתונה של עולים חדשים מרוסיה ולא היה מי שייקח פיקוד על האירוע, אחד מהמשתתפים דחק בי לעלות ולשמח, ובהחלט הייתה שם בס"ד שמחה גדולה, איך שסיימתי מישהו מהמשתתפים ניגש אלי וביקש ממני להגיע ולשיר בחתונה של הבת שלו וכך למעשה התחלתי.

על איזו מוזיקה גדלת?

מוזיקה חסידית בלבד, שמענו תמיד בבית מוזיקה שיש בה המון נשמה כמו חב"ד בעלזא ר' שלוימה קרליבך ז"ל וכמובן הזמרים שהיו באותם זמנים ר' בן ציון שינקר, ר' מוישה גולדמן, ר' דוד ורדיגר,  מרדכי בן דוד, מענדי ורדיגר, אברהם פריד וכ"ו

מוטי לייכטר בראיון מיוחד ל'המחדש מיוזיק'
מוטי לייכטר בראיון מיוחד ל'המחדש מיוזיק' 1

למדת לימודי מוזיקה מקצועיים?

בתחילת הדרך למדתי פיתוח קול ומוזיקה במשך 3 שנים אצל אחד מהמורים הגדולים בתחום 'ויקטור קוטיק', כיום יש לי את הכלים ולפני כל אירוע אני עושה מספר תרגילים לחימום הקול והמיתרים.

אתה ידוע בעולם הישיבות כאחד הזמרים השמרניים, לוקחים טותך בישיבות הכי סגורות, איך שומרים על האיזון בין להרקיד ולשמח מצד אחד, אבל מצד שני שזה יהיה הכי שמרני ולפי כל הכללים?

מי אמר שלשמוח רק שמחים עם שירים עדכניים או עם מוזיקת רחוב? לדעתי שמחה אמיתית מתוך הנשמה זה לאו דווקא עם שירים עדכניים, אלא עם מןזיקה שהייתה לפני כמה שנים שירים עם טעם ייחודי ושרים את זה בסגנון של היום, מוסיפים לזה הרבה טעם עם המון מצב וקצב חסידי וכמובן בצורה מכובדת ושמרנית כשהמטרה היא לקיים מצוות שמחת חתן כלה עם המון ויטמין  cd (סייעתא דשמיא ) גם אותי זה מרומם וכמובן שאת שאר המשתתפים.

מוטי לייכטר בראיון מיוחד ל'המחדש מיוזיק'
מוטי לייכטר בראיון מיוחד ל'המחדש מיוזיק' 2

ספר לי על הקשר שלך עם ראשי הישיבות שאיתם אתה עובד.

אוטומטי נוצר ביננו קשר, אני משמח אותם ובשעת השמחה רואים את הקשר, אני יודע עם איזו מוזיקה הם אוהבים לשמח את החתן והם גם סומכים עלי שאני ייתן את המוזיקה עם הטעם הכי ישיבתי שיש, ובלי קשר למוזיקה גם יש קשר אישי, אני רואה בהם ספרי תורה מהלכים ובוודאי אני מקושר אליהם ואני מודה לקדוש ברוך הוא על הזכות הזו.

לכל ישיבה יש את הניגונים המיוחדים רק לה ספר לי קצת על התחום.

זה ברוך השם אנחנו מנווטים את עצמינו ומכבדים כל אחד ואחד לפי הבקשה שלו מה שהוא רוצה וכמובן שיש ישיבות יותר חסידיות יותר פתוחות ואנחנו מנתבים את עצמינו לפי זה

איך עובד תחום סגירת האירועים בישיבות? כידוע יש בכל ישיבה את האמרגן שלה.

יש ישיבות שעובדים עם אמרגנים ויש ישיבות שעובדים באופן עצמאי, ראש הישיבה ממנה בחור בדרך כלל הראש ת"ת או בחור אחראי אחר והוא זה שסוגר את האירועים עם הזמרים בצורה ישירה, אני באופן אישי מקבל הזמנות גם מאמרגנים וגם מבחורים ומבחינתי זה לא משנה מאיפה הגיע האירוע כי אני יודע שהאירוע הגיע מהקב"ה בלבד.

מוטי לייכטר בראיון מיוחד ל'המחדש מיוזיק'
מוטי לייכטר בראיון מיוחד ל'המחדש מיוזיק' 3

איזה זמר הכי אהוב עליך?

מהזמרים של פעם אני מאוד אוהב את ר' שלמה קרליבך ר' בן ציון שינקר ר' משה גולדמן ר' אביש ברודט ועוד, אבל מהזמרים היום בוודאי שהזמר האהוב עלי זה אברהם פריד.

חלמת שתגיע למקום שבו אתה היום?

לא, לא האמנתי, לא ידעתי וזה לא היה השאיפה שלי, אהבתי מאוד מוזיקה, אבל אף פעם לא האמנתי שאני יתעסק בזה בצורה מקצועית, מודה.

מה השאיפות שלך לעתיד?

אני משאיר אצל הקב"ה, ואני בטוח שהוא ינווט אותי בצורה הכי טובה שיכולה להיות, ואני משתדל לא להפריע לו.

מה היה רגע השיא שלך בקריירה?

היו הרבה רגעים מדהימים, אבל רגע השיא שלי היה בחתונה של בחור מגמגם, נהוג בכל חתונה שלקראת הסוף החתן שר שיר לכלה, והגיע אלי החתן לפני החתונה ושאל אותי מה לעשות, הוא לא מצליח לשיר בלי להיתקע והוא מרגיש שזה יהיה בושות אם הוא לא ישיר שיר בסוף החתונה. אמרתי לו שחתן דומה למלך, ומה שמלך רוצה נותנים לו, אמרי לו: תבקש מאבא שיעזור לך לשיר בלי להיתקע ולגמגם, וכך היה, הבחור עלה לשיר ושר את השיר מתחילתו ועד סופו ללא קטיעות וגימגומים.
קשה לי לתאר את ההתרגשות ההלם והשמחה שהיתה באולם ברגעים האלו, הקהל התרגש, הכלה פרצה בבכי ואז הרגשתי את התחושה של רגע שיא, רגע של שבירת מחסומים וחיבור לקדוש ברוך הוא.

play-rounded-fill

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

5

0

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
12 תגובות
ישן ביותר
חדש ביותר הצבעות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
נחמן צוקר
3 שנים לפני

אשריך מוטי המתוק

ג.פ
3 שנים לפני

ברוך השם שעוד יש זמרים פשוטים ולא "כוכב או סלב"

איציק
3 שנים לפני

אחד הזמרים הנעימים בשירה, פרט לזה שהוא "מענטש" אמיתי. הרבה הצלחה מוטי.

יואלי מרקוביץ
3 שנים לפני

אוח איזה טוב השם, הכי טוב שיש, מוטי המשך להצליח

חצק'ל
3 שנים לפני

הסיפור בסוף ריגש ממש. שתצליח ללשמח את כולם.

ינקי
עונה ל  חצק'ל
3 שנים לפני

זמר מדהים, מקצועי
ממליץ בחום
מוטי לייכטר הענק

אוריאל אדלר
עונה ל  ינקי
4 חודשים לפני

גם אני מצטרף להנ"ל

אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
12
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture