לרגל חגיגות שני עשורים למותג הפנאי המצליח, חושפת יונדאי דרך יבואנית כלמוביל את הטוסון היברידי בגרסת LONG בעלת ממדים מורחבים. הדגם החדש מצטרף לשוק הרכב המקומי לאחר שהמותג צפוי לחצות השנה את רף עשרה מיליון מכירות עולמיות.
הרכב החדש מגיע עם מערכת הנעה משולבת המפיקה 230 כוחות סוס, הנעה כפולה כסטנדרט וטווח מחירים של 199,900-248,900 ש"ח. לצד יתרונותיו הטכניים, בולט הטוסון החדש במרווח הגחון המוגדל (21 ס"מ) ובתא מטען נדיב המכיל 610 ליטרים.
חברת כלמוביל, המייצגת את יונדאי בשוק הישראלי, בחרה בעיתוי סמלי להשקת הטוסון ההיברידי החדש – בדיוק שני עשורים לאחר שהדגם המקורי הציג לראשונה את עצמו בשוק רכבי הפנאי. הטוסון התגלה כאחד המותגים המצליחים ביותר של יונדאי, עם צפי לחציית אבן דרך משמעותית השנה – עשרה מיליון יחידות שנמכרו ברחבי הגלובוס. עובדה מעניינת היא שכ-90% מהיקף המכירות האדיר מתרחש מחוץ לגבולות קוריאה הדרומית, מדינת האם של היצרנית.
הדגם ההיברידי החדש בגרסת LONG מצטרף למשפחת הטוסון באופן מקביל לדגם ה-FL שהוצג לציבור הישראלי לפני כשנה וכבר זכה להצלחה מקומית עם אלפי יחידות שנמסרו. אסטרטגיית השיווק של היבואנית מבוססת על שיווק שתי הגרסאות בו-זמנית, כאשר דגם ה-LONG מציע מענה לפלח שוק המחפש רכב בעל נוכחות גדולה יותר ומאפיינים הלקוחים מקטגוריות גבוהות יותר.
המערכת ההיברידית שפותחה עבור הטוסון החדש נועדה במיוחד להתמודד עם צרכי הנהיגה המקומיים. בליבה עומד שילוב של מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר 178 כוחות סוס יחד עם יחידה חשמלית המספקת תוספת של 64 כוחות סוס. התוצאה המרשימה היא הספק משולב של 230 כ"ס ומומנט של 37.4 קג"מ.

נתוני הביצועים מדברים בעד עצמם: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.4 שניות, מהירות מקסימלית של 185 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 6.7 ליטרים לכל 100 קילומטרים.
יתרון תחרותי משמעותי של הטוסון ההיברידי הוא מערכת ההנעה הכפולה HTRAC, המגיעה כסטנדרט בכל רמות הגימור, בניגוד למתחרים רבים בשוק המציעים זאת כאופציה בתוספת תשלום. המערכת מבטיחה אחיזת כביש מיטבית בכל תנאי נסיעה.
אחד המאפיינים הבולטים ביותר בדגם ה-LONG הוא הממדים הנדיבים שלו. הרכב מתהדר באורך כולל של 4.64 מטרים, תוספת של 13 ס"מ בהשוואה לדגם הסטנדרטי. בסיס הגלגלים התארך אף הוא ב-7 ס"מ ומגיע ל-2.75 מטרים.
ההגבהה המשמעותית של מרווח הגחון – תוספת של 4 ס"מ המביאה אותו ל-21 ס"מ – היא יתרון משמעותי בתנאי הדרך המאתגרים הקיימים בישראל. "הלקוח הישראלי מעדיף רכב עם מרווח גחון גבוה, במיוחד לנוכח התשתיות המתפתחות ביישובים החדשים והנסיעות בדרכי עפר," הסביר גורם בכיר בחברה. "בנינו את הטוסון החדש בדיוק עבור הצרכים האלה."
השינויים הממדיים משפיעים גם על חווית הנוסעים בתא הפנימי. נוסעי השורה השנייה זוכים לתוספת של 5 ס"מ במרווח הרגליים, ואילו נפח תא המטען נשאר אחד הגדולים בקטגוריה – 610 ליטרים, נתון שמשפחות וחובבי פעילויות שטח יעריכו במיוחד.
תא הנהג של הטוסון החדש מושפע באופן ברור מהאיוניק 5, מודל הדגל החשמלי של יונדאי. הקונסולה המרכזית מציגה קווים מודרניים ונקיים, ובדגמים המתקדמים מותקנים שני מסכים דיגיטליים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד.
חזית הרכב מאופיינת בגריל דומיננטי ועיצוב שרירי המשקף את השפה העיצובית העדכנית של יונדאי, שזוכה להערכה בינלאומית נרחבת.
בהיבט הבטיחותי, הטוסון ההיברידי החדש הגיע מצויד היטב, עם ציון 7 במבחני הריסוק וסדרה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות. "הצרכן הישראלי מעמיד את הבטיחות בראש סדר העדיפויות," אומר יועץ הבטיחות של כלמוביל. "הטמענו בטוסון החדש את כל מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר, כולל בלימה אוטונומית בצמתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות ב'שטח מת', ומערכת 'יציאה בטוחה' המתריעה בעת פתיחת דלתות כשרכב מתקרב."

ברמת הגימור הגבוהה ביותר, ה-Excellence, מציעה יונדאי שכבת בטיחות נוספת עם מערכת הקרנת השטחים המתים בלוח המחוונים ואפשרות להזזת הרכב באמצעות השלט – תכונה שימושית במיוחד בחניונים צפופים.
יבואנית כלמוביל תציע את הטוסון ההיברידי החדש בארבע רמות גימור שונות. רמת הכניסה, המכונה Pure, תשווק במחיר של 199,900 ₪, ואילו רמת הגימור העליונה, Excellence, תוצע תמורת 248,900 ₪.
אפילו דגם הבסיס מגיע עם חבילת אבזור נדיבה הכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל "12.3, חיישני חניה אחוריים, מפתח חכם ומערכת בקרת אקלים דו-אזורית.
הדגם היוקרתי ביותר מציע חווית נהיגה מפנקת במיוחד עם מערכת שמע מבית BOSE, מערך חיישנים היקפי 360°, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, ודלת תא מטען חשמלית.

לדברי מומחי הענף, מחירי הטוסון ההיברידי החדש נחשבים תחרותיים בהשוואה לשוק, במיוחד כשלוקחים בחשבון את המפרט העשיר והנעה הכפולה הסטנדרטית. עם זאת, הדגמים היוקרתיים יותר, שמחירם עובר את רף 240 אלף השקלים, נכנסים לתחרות ישירה מול מספר דגמי יוקרה.
עם כניסת הטוסון ההיברידי לשוק, יונדאי מחזקת משמעותית את נוכחותה בפלח ההיברידי בישראל. הדגם החדש מצטרף לשורה ארוכה של רכבים היברידיים שהחברה מציעה כבר כיום, ביניהם הקונה (שהפכה לרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2025), אלנטרה, סונטה, סנטה-פה וסטאריה.
"הטוסון ההיברידי משלים את הפאזל עבורנו," סיכם בכיר בכלמוביל. "הוא מציע את השילוב האופטימלי של ביצועים, חיסכון בדלק, מרווח משפחתי ויכולת עבירות – בדיוק מה שהלקוח הישראלי מחפש."
לפי נתוני היבואן, הדגם החדש צפוי להגיע לאולמות התצוגה בסוף החודש הנוכחי, והביקוש המוקדם כבר עולה על הציפיות המקוריות של החברה