הפרות בוטות, שיטתיות ומסוכנות של הסכם הפסקת האש ברצועת עזה נתקלות שוב ושוב ביד הברזל ובמודיעין המדויק של מערכת הביטחון, שאינה מאפשרת לאויב להרים ראש או לשקם את יכולותיו המבצעיות: דובר צה"ל התיר הבוקר (שני) לפרסום כי בפעילות כירורגית וקטלנית של חיל האוויר, בשיתוף פעולה עם אוגדת עזה והשב"כ, חוסלו בסוף השבוע שניים מהברגים המרכזיים והמסוכנים ביותר של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה, אשר ניסו לנצל את ימי השקט כדי להכין את מתקפת הדמים הבאה נגד כוחותינו.
המחוסל הראשון הוא המחבל הבכיר אחמד מוניר חליל זאזא, ששימש כאחראי ההנדסה הראשי של גדוד מערב ג'באליה במרחב העיר עזה. זאזא נחשב למוקד ידע מפותח ביותר בארגון, ופעל לאורך כל חודשי המערכה לייצור המוני וחלוקה של אמצעי לחימה קטלניים בין הפלוגות השונות. הוא היה האחראי הבלעדי על בניית מטעני חבלה מתוחכמים ומלכוד מבני מגורים שלמים שנועדו להפוך למלכודות מוות עבור לוחמי צה"ל. על פי נתוני המודיעין הרגישים של השב"כ, בעת האחרונה ניסה זאזא באופן אקטיבי להטמין מטעני חבלה רבי-עוצמה בקרבת הקו הצהוב, במטרה ברורה לפגוע בכוחות צה"ל הפועלים במרחב האבטחה ולהפר את השקט המשפטי והמדיני.
בתקיפה ממוקדת נוספת שנערכה בצפון הרצועה, סגר צה"ל חשבון דמים ארוך כאשר חיסל את המחבל חסין צפדי, מפקד מערך הצליפה של חמאס בעיר עזה. צפדי היה הדמות המרכזית שעמדה לאורך כל המלחמה מאחורי כלל מתווי הצליפה, מארבי המוות והירי המדויק שבוצעו נגד כוחותינו במרחב העיר עזה. בצה"ל חושפים הבוקר כי בתקופה האחרונה הפר צפדי באופן שיטתי ואגרסיבי את הסכם הפסקת האש שנחתם, ופעל מאחורי הקלעים להקמת מחנות אימונים מחתרתיים, הכשרת מחבלים צעירים לתפקידי צליפה וקידום מתווי ירי נוספים נגד הלוחמים.