לאחר 18 שעות רצופות ואינטנסיביות של דיונים קדחתניים מאחורי הקלעים, הסתיים הלילה (שני) בשווייץ סבב השיחות המכריע והדרמטי בין נציגי הממשל האמריקני בוושינגטון לבין המשלחת הרשמית של טהרן. שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, התייצב בפני כלי התקשורת וחשף כי תיווך עיקש וחסר לאות מצדן של קטר ופקיסטן הוביל הלילה להתקדמות משמעותית, היסטורית וחסרת תקדים לקראת סיום מוחלט של המלחמה בלבנון והסדרת המזרח התיכון.
עראקצ'י לא היסס לנפנף בשורה של הישגים כלכליים ואסטרטגיים אדירים שארצו שלשלה לכיסה בתמורה לחתימה על העקרונות החדשים. "הסגר הימי המתוח על המצר הוסר, מיליארדי דולרים של נכסים איראניים שהיו מוקפאים ברחבי העולם שוחררו לחלוטין, ותוכנית שיקום ופיתוח בינלאומית עבור הכלכלה האיראנית כבר יצאה לדרך באופן רשמי", פירט שר החוץ האיראני בסיפוק.
ההכרזה האיראנית הגיעה שעות ספורות לאחר שגורם דיפלומטי אמריקני בכיר אישר כי המשלחת האיראנית נותרה באתר השיחות בשווייץ לצורך ליבון "המסרים הסותרים" ששיגרה טהרן בעניין חופש השיט במצר הורמוז, ובמטרה לבנות מנגנון הרמטי שימנע סגירה עתידית של עורק השיט העולמי, לצד דיונים רגישים על הפסקת האש בלבנון וסוגיית הגרעין.