ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, הודיע על התפטרותו מתפקידו כראש הממשלה וכמנהיג מפלגת הלייבור. ההצהרה הדרמטית נמסרה בנאום רשמי שנשא סטארמר מחוץ למעונו הרשמי ברחוב דאונינג 10 בלונדון, והיא מגיעה פחות משנתיים לאחר שהוביל את מפלגתו לניצחון היסטורי וסוחף שסיים 14 שנות שלטון שמרני. בהודעתו הפך סטארמר לראש הממשלה השביעי בממלכה שמתפטר בתוך כעשור, מה שמוכיח שוב את חוסר היציבות המשווע בפוליטיקה הבריטית.
"אני מודיע היום על התפטרותי כראש מפלגת הלייבור, והעברתי על כך הודעה רשמית למלך צ'ארלס השלישי", פתח קיר סטארמר את נאומו, כשהוא מתייחס בגלוי ובכאב למרד הפנימי החריף שניהלו נגדו שרים בכירים וחברי פרלמנט ממפלגתו בימים האחרונים. סטארמר, שקולו נחנק בדמעות לקראת נעילת דבריו, התייחס לאובדן התמיכה המוחלט שחווה בצמרת השלטון ואמר בכניעה: "אני יודע שהשאלה כרגע היא לא מי הכי מתאים להנהיג את המפלגה כדי להובילה לשלטון, אלא נשאלת השאלה האם אני האדם המתאים להוביל את המפלגה לבחירות הכלליות הבאות. קיבלתי את התשובה הברורה מהמפלגה שלי לגבי השאלה מי צריך להנהיג, ואני מקבל את התשובה הזו בחן וברוח טובה. כל החלטה שקיבלתי בתפקידי הייתה מתוך אהבה ורצון לשים את המדינה שלי במקום הראשון".