תושבי תשעה יישובים בצפון הארץ הוכרו באופן רשמי כיישובי קו עימות, בהתאם להחלטת ממשלה מספר 4242 שהתקבלה ב-11 ביוני 2026. המהלך יאפשר ליישובים – בהם שדה אליעזר, כסרא-סמיע, יסוד המעלה, אור הגנוז, מירון, בר יוחאי, ספסופה (כפר חושן), בית ג’אן וחולתה – לקבל הטבות ומענים ייעודיים המוענקים ליישובים המוגדרים תחת קו האש.
שר הביטחון ישראל כ"ץ עדכן היום (שני) את ראשי הרשויות הרלוונטיות על קבלת ההחלטה ועל המשמעויות המיידיות עבור התושבים. "מדובר בהחלטה חשובה וצודקת שמעניקה לתושבי היישובים הללו את ההכרה הראויה ואת הזכויות הנלוות למעמדם כיישובי קו עימות". אמר שר הביטחון
עוד הוסיף כ"ץ: "תושבי הצפון עומדים בחזית לאורך תקופה ממושכת ועמידתם האיתנה היא זאת שנותנת ללוחמינו הגיבורים את הכוח להמשיך במשימתם להגן על יישובי הצפון".
לסיום, הדגיש השר את החשיבות האסטרטגית בהחלטה: "הלקח מהשנים האחרונות ברור: התיישבות חזקה היא נכס ביטחוני מהמעלה הראשונה. בהובלת ראש הממשלה נתניהו, נמשיך לפעול למען יישובי ותושבי הצפון ולוודא שהם יקבלו את מלוא התמיכה המגיעה להם".