דאגה כבדה בעולם התורה בעקבות הידרדרות פתאומית במצבו הרפואי של ראש ישיבת בריסק, הגאון רבי אברהם יהושע הלוי סולובייצ'יק, המאושפז בשבועות האחרונים בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים.
לאחר שבימים האחרונים נרשמה הטבה משמעותית במצבו, עד כדי היערכות לשחרורו מבית החולים, חלה היום (שני) תפנית בלתי צפויה. במהלך ההכנות לקראת חזרתו לביתו, הידרדר מצבו הרפואי באופן חד, והצוותים הרפואיים החליטו להעבירו בדחיפות ליחידת טיפול נמרץ להמשך מעקב וטיפול.
כזכור, ראש הישיבה אושפז לפני כשבועיים בעקבות בעיה לבבית ועבר הליך רפואי מורכב. לאחר תקופה של חוסר יציבות במצבו, החלה בשבוע האחרון התאוששות שעוררה תקווה רבה בקרב בני המשפחה, התלמידים ומקורביו. אולם בשעות האחרונות התברר כי מצבו שב והחמיר, למרבה הדאגה.
עם היוודע דבר ההחמרה הופסק סדר הלימוד בהיכל ישיבת בריסק בירושלים, ותלמידים רבים התכנסו לאמירת פרקי תהילים ולתפילות מיוחדות לרפואתו. במקביל נערכו תפילות גם במוקדים נוספים, כאשר במהלך הערב צפויות להתקיים עצרות תפילה בריכוזים חרדיים בארץ ובעולם.
בני משפחתו ומקורביו מבקשים מהציבור להמשיך ולהעתיר בתפילה ובתחנונים לרפואתו השלמה של ראש הישיבה, הגאון רבי אברהם יהושע בן עטיל, בתוך שאר חולי ישראל.