כוחות הביטחון ממשיכים לחשוף תשתיות טרור שהוטמעו בתוך מרחבים אזרחיים ביהודה ושומרון. בחודשים האחרונים אותרו אמצעי לחימה רבים שהוסתרו בסמוך לאוכלוסייה אזרחית, ובהם כלי נשק, תחמושת, מחרטות לייצור אמצעי לחימה וציוד נוסף ששימש לפעילות טרור.
לפי נתוני צה"ל, מאז תחילת שנת 2026 הוחרמו יותר מ-240 כלי נשק חמים לצד אמצעי לחימה רבים נוספים במסגרת הפעילות לסיכול הטרור ברחבי האזור.
אחת הדוגמאות הבולטות נרשמה במהלך פעילות שביצעו כוחות צה"ל בחודש אפריל בבית לחם שבחטיבת עציון. במהלך החיפוש אותרה בתוך חנות מוכרת לכלי עבודה תחמושת לנשק ארוך וקצר שהוסתרה במקום. בהמשך הפעילות נעצר גם בעל החנות.
במקרה נוסף שאירע בחודשים האחרונים בעיר שכם שבחטיבת שומרון, חשפו הכוחות מחרטה ששימשה לייצור אמצעי לחימה. לפי צה"ל, המחרטה פעלה מתוך מבנה אזרחי בלב העיר, ובעל המקום נעצר לחקירה.
במערכת הביטחון מציינים כי הממצאים שנחשפו בתקופה האחרונה מצטרפים לשורת מקרים המעידים על ניסיונות של ארגוני טרור וקבוצות חמושות לפעול מתוך סביבה אזרחית ולהסתיר אמצעי לחימה ותשתיות ייצור בתוך עסקים ומבנים אזרחיים.
מדובר צה"ל נמסר: "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול ברחבי יהודה ושומרון לאיתור וסיכול תשתיות טרור, במטרה למנוע פיגועים ולשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".














