שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) התייצב הערב (שני) לריאיון תוקפני ונוקב במיוחד ברדיו 'קול חי', והעניק גיבוי מלא, לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר "להבעיר את לבנון" פנימה עד להכרעה מוחלטת של האויב הלבנוני.
במהלך הריאיון, הסיר השר אליהו את הכפפות והסביר בנחישות כי מדובר באמירה צבאית מתבקשת, לאור שינוי פני האיום מצד חיזבאללה. "אי אפשר להמשיך לשחק בכללי משחק מעוותים שבהם לא מכריעים את המערכה ומפקירים את תושבי הצפון", תקף אליהו. "חיזבאללה הוא כבר מזמן לא מיליציה מקומית שאפשר להכיל, אלא ארגון צבאי מפלצתי שנטמע לחלוטין בתוך מוסדות המדינה הלבנונית הרשמית. כדי להשיג שקט אמיתי ובר קיימא, מדינת ישראל חייבת לפעול לפי מודל 'ספטמבר השחור' ההיסטורי משנת 1970 – כפי שאילצו אז בכוח את הממלכה הירדנית לקחת אחריות ריבונית ולנקות את ארגוני הטרור של אש"ף משטחה. ממשלת ביירות חייבת להבין שהיא תשלם את המחיר המלא על הטרור שיוצא מחצרה".
אליהו לא היסס לפתוח חזית דיפלומטית מול וושינגטון, ומתח ביקורת על המשא ומתן שמנהל ממשל טראמפ מול משטר האייתוללות בטהרן לצורך חתימה על 'מזכר הבנות' חדש.
אליהו השווה את המדיניות האמריקאית להסכמי הכניעה המשפילים שנחתמו עם גרמניה הנאצית ערב מלחמת העולם השנייה. "ארצות הברית דוהרת בעיניים עצומות למסלול של טעות איומה ונכנעת לאינטרסים פוליטיים צרים של שקט מדומה", הטיח השר באומץ. "לנסות לעשות שלום עם משטר של רשע מוחלט זו חרפה מדינית ממדרגה ראשונה, ומי שיבחר בחרפה הזו כעת – יקבל בסוף מלחמה קשה, מדממת והרסנית בהרבה בעתיד".