שר האוצר ויו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תוקף את יו"ר מפלגת ביחד נפתלי בנט שאמר בראיון בהסכת "המנגנון" כי "יפנה בנייה לא חוקית בשטחים".
לדברי שר האוצר, האזהרות הקשות שהשמיע בימים האחרונים לגבי כוונותיה האמיתיות של האופוזיציה הפכו הערב למציאות מוכחת ומבהילה, לאחר שבנט עצמו חשף את תוכניותיו במו פיו. "בסוף השבוע ובימים האחרונים אמרתי והתרעתי שאני יודע בוודאות שאם הם חלילה יעלו לשלטון, ממשלת איזנקוט תפנה באופן מיידי את הישובים החדשים ואת החוות שהקמנו בעמל רב ביהודה ושומרון", תקף סמוטריץ' בנחישות, והוסיף מסר חריף: "עכשיו בנט, שמתכנן להיות שר בכיר בממשלה של איזנקוט, כבר לא מתחבא ואומר את זה בקולו הברור – הוא יפנה ויחריב את החוות החקלאיות!".
סמוטריץ' המשיך לפרק את המצע המדיני של יריביו הפוליטיים, וטען כי הסכנה גדולה בהרבה מסוגיית פינוי המאחזים, והיא נוגעת ישירות לביטחונה הקיומי של מדינת ישראל כולה רגע לפני הבחירות. "ולא רק זה, בנט אומר במפורש: תוקם 'אוטונומיה פלסטינית', שמשמעותה האמיתית והישירה היא הקמת מדינת טרור מפלצתית בלב הארץ!", זעק שר האוצר, כשהוא מקשר זאת למחיר הדמים שמשלמת המדינה. "ממשלת איזנקוט תקים מדינת טרור פלסטינית ותחריב לחלוטין את הישובים החדשים ואת החוות החקלאיות שמשמשות כשכפ"ץ של המדינה. הציבור בישראל, ובמיוחד מחנה הימין ועולם התורה, חייבים להתעורר – אסור בשום אופן לתת להם את המנדט להקים את הממשלה הבאה".