סגן שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית, כאזם ע'ריבאבאדי, הודיע הלילה (שלישי) כי סדרת "השיחות הטכניות" החשאיות והאינטנסיביות שהתנהלו בשבועות האחרונים בשווייץ הנייטרלית בין המשלחת האיראנית לבין נציגי הממשל האמריקני הגיעו לסיומן הרשמי.
ע'ריבאבאדי תיאר את המפגשים הדיפלומטיים כהצלחה, והצהיר כי בעקבות ההבנות שהושגו – נפתחה סוף-סוף הדלת להזנקת המשא ומתן המדיני אל הדרגים הפוליטיים והביטחוניים הגבוהים ביותר.
לדברי סגן שר החוץ האיראני, השלב הבא והמכריע של שיחות השלום והסדרת המזרח התיכון יעבור כעת תחת פיקוחם וניהולם הישיר של פקידי הממשל ובכירי הנהגה המשפיעים ביותר משני הצדדים; מהצד האיראני יובילו את המהלך שר החוץ עבאס עראקצ'י ויו"ר הפרלמנט השמרני מוחמד קאליבאף, בעוד שמהצד האמריקני ייכנס אל עובי הקורה לא אחר מאשר סגן נשיא ארצות הברית, ג'יי. די. ואנס.