השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, החליט להסיר את הכפפות ומסמן קו אדום בוהק ובלתי מתפשר מול גילויי האלימות, הברוטאליות והרמיסה של זכויות המפגינים החרדים. בן גביר שיגר הבוקר מכתב דחוף וחסר תקדים למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, ובו דרישה לפתוח בבדיקת חירום מיידית בעקבות אירועי הדמים והאלימות הקשים שתועדו במהלך מחאות חוק הגיוס ומעצר העריקים בשבוע שעבר.
במכתבו המושחז והנוקב, מציין השר בן גביר כי התיעודים המזעזעים שהופצו ברשתות החברתיות – ובהם נראים לכאורה לוחמי יס"מ ושוטרים כשהם משליכים רימוני הלם בכינון ישיר ובניגוד חמור לנהלים המבצעיים, מפעילים כוח חריג וברוטאלי כלפי מפגינים חרדים פסיביים ומשפילים אזרחים עוברי אורח – הם מראות מחפירים שאינם יכולים לעבור לסדר היום, ומחייבים מיצוי דין מחמיר עם כל מי שחרג מהנהלים.
השר הבהיר נחרצות כי לצד הגיבוי המלא, המוחלט והעקבי שהוא מעניק לשוטרי משטרת ישראל, לא תהיה אצלו שום סובלנות או קריצת עין כלפי אלימות יתר, בריונות של שוטרים או התנהלות פושעת שאינה עולה בקנה אחד עם ערכי המשטרה, המוסר והחוק.
במסגרת זו, הודיע השר כי הוא בוחן ברצינות לעשות שימוש אקטיבי בסמכותו החוקית החריגה כדי להרחיק ולגרש לצמיתות ממשטרת ישראל שוטרים ומפקדים שהיו מעורבים באירועי ההשפלה, ובכלל זה את מפקד תחנת בני ברק-רמת גן עצמו, ככל שהבירור המהיר יעלה כי אכן התרחשו חריגות חמורות ורשלנות פיקודית תחת משמרתו.
השר בן גביר צפוי לקיים כבר השבוע דיון דחוף בנושא עם כלל הגורמים הרלוונטיים, בטרם יקבל את החלטתו הסופית והמכרעת. "החובה שלי היא לגבות שוטרים שפועלים למען ביטחון הציבור, אך החובה שלי היא גם לפעול בנחישות וביד ברזל כאשר שוטרים חורגים מהשורה ופוגעים באזרחים חפים מפשע", חתם בן גביר את הצהרתו התקיפה, והוסיף מסר ברור לצמרת הפיקוד: "איש אינו מעל החוק במדינת ישראל, וגם מפקדים בכירים יידרשו לתת דין וחשבון מלא על מעשיהם ומחדליהם בשטח".