גל מעצרי לומדי התורה שסירבו להתייצב בלשכות הגיוס בהוראת רבותיהם מוביל להחרפה דרמטית בצעדי המחאה. מחר (רביעי) בשעה 16:00 יצא לפועל יום שיבוש נרחב ברחבי הארץ, במסגרתו ינועו מאות כלי רכב בשיירות ענק מ-19 מוקדים שונים, מצפת ועד ערד, וישתלבו בצירים המרכזיים לעבר כלא 10. היוזמה, המובלת על ידי אגודת ישראל, אושרה בכל החסידיות השונות על ידי האדמו"רים אשר הביאו קריאה להשתתף באופן פעיל במחאה.
כלי הרכב המשתתפים צפויים לנוע בנתיבים המרכזיים במהירות אחידה ותחת כללי בטיחות קפדניים, כאשר מתוך המכוניות ישמעו פרקי תהילים ושירי חיזוק באמצעות מערכות הגברה. לקראת האירוע הושק לוגו רשמי שיוצמד לרכבים, לשלטים ולמדבקות.
מהוועדה המארגנת נמסר: "הסלוגן והלוגו שנבחרו מבטאים את תחושת הציבור כולו – הקו האדום נחצה. מדובר ביריית הפתיחה לקראת מפגן סולידריות היסטורי שישדר לאסירי עולם התורה מסר אחד: אתם לא לבד! כלל ישראל ניצב מאחוריכם ונושא עמכם את משא המערכה. אנו רואים היענות עצומה מצד הציבור הרחב שמבקש להביע את זעקתו על רדיפת לומדי התורה, תוך שמירה על מחאה מכובדת, מאורגנת ובטוחה".
מארגני המבצע הגדירו יעדים ברורים ומסרו כי הדרישה שלנו: "כהוראת רבותינו שליט"א, שחרור מיידי של כל עצורי עולם התורה, הפסקת המעצרים, וביטול כלל הגזירות נגד לומדי התורה ובני משפחותיהם". לדבריהם, "לא נשב בשקט בזמן שאחינו נמצאים מאוחרי סורג ובריח בעוון לימוד תורה, ורודפים אחרי בני ישיבות ואברכים ברחובות. אנו קוראים לכלל ישראל להצטרף למחאה ולהביע את הזעקה נגד רדיפת לומדי התורה בארץ ישראל".
בזירה הפוליטית החרדית נרשם פיצול, כאשר מפלגות דגל התורה וש"ס בחרו שלא להצטרף באופן רשמי למחאת שיירות הרכבים. למרות זאת, המארגנים פרסמו את תמיכתו המפתיע של זקן חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי משה מאיה שליט"א, אשר קרא לציבור להצטרף ליוזמה מחר. ״זה מצוין, זו חובה! אולי בזה נזכה לקיים את חובת המחאה, זה מצוין מצוין!״ אמר הגר"מ מאיה.