עמדה ישראלית נחרצת בנוגע להמשך הלחימה והנוכחות הצבאית בחזית הצפונית: שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אלי כהן, נשא היום (רביעי) דברים במסגרת ועידת מרכז השלטון המקומי MUNI EXPO 2026, והציג קו תקיף ובלתי מתפשר מול האיומים האזוריים המופנים כלפי המדינה, כמו גם מול לחצים דיפלומטיים אפשריים מצד בעלות בריתה של ישראל.
במהלך נאומו, התייחס השר כהן באופן ישיר לאפשרות של התרחבות הירי מצד הגורמים העוינים מעבר לגבול הצפוני, וכן לתרחיש של מתקפה ישירה מצד המשטר בטהראן. השר הבהיר את מדיניות התגובה המיועדת של ישראל ואמר: ״אם יהיה ירי שיחצה את הקו הכחול של ישראל מכיוון לבנון, אנחנו נפגע בכל מקום. גם בביירות, אם יהיה ירי מאיראן לישראל, אנחנו נגיב. כל עוד אין פירוק של חיזבאללה, אנחנו נשאר בלבנון״.
בהמשך דבריו בוועידה, הרחיב חבר הקבינט את היריעה בנוגע לסוגיית הנוכחות של כוחות הביטחון בשטחי דרום לבנון וליצירת רצועת הביטחון שתמנע התקרבות מחבלים ליישובי קו העימות. השר כהן התייחס מפורשות לחשש מפני דרישה אמריקנית לעצירת הפעילות הצבאית או להסגת הכוחות, והדגיש את החובה לעמוד איתן מול תכתיבים אלו לטובת הגנת האזרחים. ״אם יהיה תכתיב מארה"ב לסגת מלבנון, אנחנו צריכים לומר להם לא. אנחנו נשמור את רצועת הביטחון בלבנון מכיוון שיש לנו מחויבות להגן על תושבי הצפון״.