פעילות ממוקדת של צה"ל במהלך הלילה ברצועת עזה הובילה לסיכול תשתיות צבאיות מוכנות להפעלה. במסגרת הפעילות, הותקפו והושמדו ארבע עמדות שיגור אשר אותרו במספר מרחבים שונים ברחבי הרצועה.
על פי הנתונים, עמדות השיגור שהושמדו הוקמו על ידי ארגוני הטרור ברצועה בתקופה האחרונה, לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף.
המשגרים הללו היוו סכנה מוחשית וקרובה, מאחר שהיו מוכנים לשיגור לעבר כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל, ועל כן היוו איום מיידי.