כוחות הביטחון חשפו מנהרה שנחפרה בסמוך למעבר א-זעים, במה שהוביל למעצרם של שני חשודים בחשד למעורבות בחפירתה. השניים, פלסטיני תושב אל-עזרייה ותושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייהם, נעצרו לפנות בוקר והועברו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ש"י.
החקירה החלה לאחר דיווח שהתקבל מהמנהל האזרחי על זיהוי מנהרה באזור המעבר. למקום הוזעקו שוטרי מחוז ש"י ולוחמי מג"ב עוטף ירושלים, אשר איתרו את המנהרה שנחפרה מכיוון שטחי יהודה ושומרון לעבר שטח ישראל. על פי הממצאים, עומקה של המנהרה הגיע לכ-25 מטרים.
במהלך הסריקות במקום נתפסו כלי חפירה, בקבוקי מים, כפפות, מסכות פנים וציוד נוסף, אשר הועברו לבדיקה. במקביל פתחו חוקרי הזיהוי הפלילי של מחוז ש"י בפעולות איסוף ממצאים וראיות מהזירה.
הפריצה בחקירה הגיעה לאחר שבדיקות פורנזיות העלו ממצאי DNA שהובילו לזיהוי שני החשודים. בעקבות הממצאים יצאו כוחות ממפלג המיעוטים בימ"ר ש"י, יחד עם לוחמי מג"ב איו"ש ושוטרי מחוז ירושלים, למבצע מעצרים שבסיומו נתפסו השניים.
במשטרה בודקים את החשד כי מדובר במנהרה שנחפרה בתקופה האחרונה ונועדה לשמש לביצוע עבירות ביטחוניות, ובהן פעולות טרור והחדרת שוהים בלתי חוקיים לשטח ישראל בניגוד לחוק.
מפקד ימ"ר ש"י, סנ"צ משה (מוזי) כהן, התייחס לחשיפה ואמר: ״חשיפת המנהרה ומעצר החשודים ממחישים את הנחישות והיכולות המבצעיות והחקירתיות של מחוז ש״י בסיכול איומים ביטחוניים עוד לפני שהם מתממשים. מדובר בתשתית שעל פי החשד נועדה לשמש לפעילות טרור ולהברחת שוהים בלתי חוקיים לשטחי המדינה. נמשיך לפעול באפס סובלנות נגד כל ניסיון לפגוע בביטחון אזרחי ישראל, תוך שימוש בכל הכלים המבצעיים והמודיעיניים העומדים לרשותנו.״