בימים האחרונים מופץ מכתב מיוחד בקרב הכוללים ברחבי הארץ, עליו חתומים חברי מועצת גדולי התורה שליט”א, ובו קריאה לחיזוק סדרי הלימוד עד הימים הנוראים.
במכתב נכתב: "הננו בזה להצטרף בכל לב לקריאתו של רבינו מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שליט"א לקבוע סדרי שקידה מיוחדים בכל הכוללים בארץ ישראל וללמוד ברציפות גמורה ובתענית דיבור לפחות חצי שעה ראשונה של סדר א', עד הימים הנוראים. לאחר מכן בירכו כי זכות זו תעמוד לכלל ישראל נגד הרדיפות הקשות והצרות המתחדשות מחמת המציק.
המכתב זוכה להפצה רחבה בימים אלו בתוך הכוללים, מעורר התעוררות וחיזוק בקרב ציבור האברכים, בהמשך ישיר למעמד שהתקיים לאחרונה במעונו של מנהיג עולם התורה מרן שליט"א יחד עם עשרות ראשי הכוללים בארץ הקודש טרם נסיעתו לארה"ב.
על המכתב חתומים זקני חברי המועצת, ובהם מרן ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, מרן ראש הישיבה הגר"א פילץ, מרן ראש הישיבה הגר"ד כהן ומרן ראש הישיבה הגרא"י פינקל.
בהמשך צפוי להתקיים מעמד נוסף במעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו, שבו תצא קריאה נוספת להתחזקות וקבלות טובות בקרב בני התורה והאברכים שליט"א. בנוסף, מכתב דומה נשלח גם על ידי מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, הקורא אף הוא לחיזוק בתקופה זו כחלק ממלחמת עמלק.