סערה פוליטית בוושינגטון: עימות חריג וחסר תקדים התרחש הלילה האחרון בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבין הסנאטור ביל קסידי, במהלך פגישה שכינס הנשיא עם מחוקקים רפובליקנים. הטונים הגבוהים, שכללו צעקות הדדיות, חשפו את השסע המעמיק בתוך המפלגה הרפובליקנית על רקע ניהול המלחמה באיראן.
כפי שפורסם ברשת CNN ובכלי תקשורת נוספים בארה"ב, המתיחות הגיעה לשיאה כאשר טראמפ מתח ביקורת על חברי קונגרס שתמכו בהגבלת כוחו במלחמה. בתגובה, התפרץ הסנאטור קסידי לעבר הנשיא והטיח בו: "לא אמרת לציבור האמריקני מה קורה. זה אמור היה להימשך 4 שבועות. זה נמשך 4 חודשים. היעדים המקוריים שלנו לא הושגו ואני רוצה לדעת מה קורה".
הוויכוח הסלים במהירות, כאשר טראמפ דרש מהסנאטור לשבת, כינה אותו "משוגע" והטיח בו את הפסדו בבחירות האחרונות. קסידי, מצידו, איבד את עשתונותיו וצעק חזרה. באחד הרגעים הטעונים, קסידי קרא לעבר הנשיא "אחי", וטראמפ השיב בחדות שהוא אינו אחיו. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי אחת הסיבות לתסכול של המחוקקים היא נאומיו הארוכים של הנשיא שאינם מותירים להם זמן לשאלות.
על אף שהודה כי התפרצותו הייתה "לא ראויה", הדגיש קסידי לאחר מכן: "אין לי שום חרטה על כך שעמדתי מול הנשיא". לדבריו, הוא נאלץ להתאים את הטון שלו לטון של הנשיא, שביקש להשפיל אותו לעיני עמיתיו. אולם לאחר מכן, זומן קסידי לבית הלבן לקבל את התדרוך המבוקש מהנשיא, מסגן הנשיא ג'יי-די ואנס ומהשליח סטיב וויטקוף. בעקבות התדרוך, שינה קסידי את עמדתו והצביע בלילה נגד הגבלת כוחו של הנשיא.
המתיחות הזו אינה מנותקת מהעבר: קסידי, שתמך בעבר בהרשעתו של טראמפ במשפט ההדחה, הפסיד את מושבו לאחר שטראמפ תמך ביריבו הפוליטי. במקביל, רמת התסכול בקונגרס הרפובליקני גבוהה מתמיד, על רקע סירובו של הנשיא לחתום על חקיקה מפלגתית כנקמה על עיכוב חוקי בחירות, לצד טענות חוזרות ונשנות על כך שטראמפ עוקף את סמכויות הקונגרס ומנהל את המדיניות באופן ריכוזי.