יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד), הודיע בצהריים (ראשון) באופן רשמי כי הוועדה בראשותו תתכנס בשבוע הבא לדיון חירום דחוף. על שולחן הוועדה: אישור הוראת שעה דרמטית להקפאה מוחלטת של מעצרי בני ישיבות חרדים על ידי המשטרה הצבאית ומשטרת ישראל.
ההודעה הדרמטית של ביסמוט נמסרה ישירות לשר הביטחון, ישראל כ"ץ, ולמזכיר הממשלה, יוסי פוקס, וזאת בעקבות בקשה רשמית ודחופה שהוגשה על ידי השניים ליו"ר הוועדה במטרה למצוא נתיב מילוט משפטי ומבצעי מהסלמת אירועי המחאה בציבור החרדי.
במכתבו הציג ח"כ ביסמוט נימוקים מקצועיים של גורמים צבאיים ותורניים העוסקים במלאכת הגיוס, המזהירים מפני המשך הקו הכוחני של מערכת המשפט. "עמדתם המקצועית של גורמים הפועלים בשטח בתחום שילוב חרדים בצה"ל, ובכללם ראשי ישיבות ההסדר החרדיות, היא חד-משמעית", כתב יו"ר הוועדה.
"הם מבהירים כי המשך מדיניות המעצרים האגרסיבית עלולה לפגוע אנושות במאמצי הגיוס השקטים ולהקטין באופן דרסטי את היקף המתגייסים בפועל. הלכה למעשה, המעצרים הללו יוצרים אפקט הפוך לחלוטין מן הרצוי, ורק מרחיקים צעירים חרדים רבים ממסלולי השירות השונים".
ח"כ ביסמוט לא חסך את שבט לשונו ממובילי מדיניות האכיפה הנוקשה במשרד המשפטים, וקשר בין גל המעצרים לבין חסימות הכבישים הסוערות שנרשמו בימים האחרונים בריכוזים החרדיים. "מדיניות זו יוצרת קרע חסר תקדים ומתח עצום ומסוכן בין הציבור הכללי למגזר החרדי", תקף ביסמוט. "ראינו זאת כדוגמה באירועי חסימות הכבישים הקשים, אשר יסודם בקביעה המפורסמת והמקוממת של מערכת המשפט לפיה 'אין מחאה אפקטיבית ללא הפרעה לסדר הציבורי'".
ביסמוט חתם את מכתבו באזהרה חמורה מפני השלכות המשך האכיפה: "מי שמוביל את הקו הנוקשה הזה, המתעקש במפגיע על 'ייקוב הדין את ההר' מבלי להבין את רגישות המשבר, מעניק בפועל רוח גבית מובהקת למחרחרי הריב ומאפשר במו ידיו את העמקת השסע והקרע המדמם בחברה הישראלית".