שלום וברכה מורי ורבותי!
והנה שאלה שלכם!
"אם הקדוש ברוך הוא עושה הכל לטובה, והוא יודע טוב יותר מכל אחד אחר מה טוב לנו והוא זה שבחר לנו את הגורל הרע והבעייתי הזה או את המחלה הזו, מדוע אנחנו בכלל מתפללים? למה אנחנו צריכים להתפלל על אותה צרה שהקדוש ברוך הוא, הוא זה שהניח אותה בפתחינו?".
השאלה מתעצמת לאור זאת שמשה רבינו רק לפני שבועיים התחנן חמש מאות וחמש עשרה פעם לקדוש ברוך הוא להיכנס לארץ ישראל.
ומי היה יותר גדול ממשה רבינו? ומי היה בעל אמונה גדול ממנו, לומר: "אני רוצה להתפלל שוב ושוב לקבל מהקדוש ברוך הוא קריעה לרוע הגזרה".
מורי ורבותי שימו לב טוב!
בשמים נמצאים השרתים החכמים ביותר בעולם, המחשבים שאין כמותם בכל העולם כולו, ושם רשום על כל דבר מה יהיה הפתרון שלו.
הגמרא (ברכות ס' ע"א) מלמדת אותנו: "וְרַפֹּא יְרַפֵּא (שמות כא, יט) – מכאן שנתנה רשות לרופא לרפאות".
כלומר, אומר הקדוש ברוך הוא: "אני מביא לך מחלה, אבל אני גם גוזר מי יהיה הרופא שירפא אותה, איזו תרופה תרפא אותה, ומתי היא תסור מגופו של האדם".
אז אני לא מבין ריבונו של עולם! הבאת לי מחלה והבאת לי רופא, מה אתה בעצם רוצה ממני?
אומר לך הקדוש ברוך הוא: "הבאתי לך מחלה והבאתי לך רופא והבאתי לך אדם גדול שיתפלל עליך כי כל מי שיש לו חולה בתוך ביתו צריך ללכת לגדולי ישראל ולקבל את ברכתם (ב"ב קט"ז ע"א).
"באותה מידה הבאתי לך גם ברכה, ובאותה מידה הבאתי לך גם תפילה, כי אני רוצה אותך קרוב אלי יותר".
כביכול בשמים כתוב על מחלה כזו: "זקוקים לחמישים תפילות בכדי להינצל", על בעיה אחרת מספיקות שתי תפילות, על כל דבר יש את המינון המדויק שלו, כי אותו הקדוש ברוך הוא שהביא לך את הבעיה, הוא הביא לך את הפתרון ביד והוא אומר לך: "בוא ותשתמש באותו פתרון".
מתי אנחנו מבינים שהקדוש ברוך הוא לא רוצה שנשנה את הבעיה? כאשר הוא לא נענה לתפילותינו, ואז הוא כביכול הוא אומר לנו: "תסמכו עלי שאני יודע מה שאני עושה".
וזה מה שאמר הקדוש ברוך הוא למשה רבינו: "רַב לָךְ אַל תּוֹסֶף דַּבֵּר אֵלַי עוֹד בַּדָּבָר הַזֶּה" (דברים ג, כו).
אבל כל עוד שאין לנו סימן שמימי שאומר לנו להפסיק להתפלל, ממשיכים להתפלל, וזהו התהליך שנקבע על ידי הקדוש ברוך הוא: גזירה, ותפילה שמבטלת את הגזירה.
והקדוש ברוך הוא יזכה את כולנו לגזרות טובות, נחת, שמחה ושלווה וקיבול תפילות.
וברוכים תהיו!