חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האזינו: אני לדודי עם ניגון לכה דודי


בימים אלו בהם עם ישראל מרבים בתפילות ובניגונים, יצאה לאור היצירה המרגשת על פיוט "לכה דודי" שהולחן ע"י שר בית הזהר הרה"ק רבי יהודה לייב אשלג - בעל הסולם זיע"א.

מלבד גדלותו בספריו, אגרותיו ומאמריו בפרד"ס התורה כהכנת הדור לפעמי הגאולה, הצטיין בעל הסולם גם בלחניו הקדושים המרוממים את השומעים להיכלי הנגינה הגבוהים, כפי שתורותיו העמוקים מעפילים ומרוממים את הלומדים לעולמות עליונים. תלמידיו היו מספרים שבעת הניגונים היה פונה הילך והילך כשפניו מאירים וכוונות רבות היו בהן. וגם כיום עשרות שנים לאחר הסתלקותו, כששרים בחצרות אשלג מניגוניו הקד׳ ניתן לראות את ציבור החסידים והתלמידים מתרוממים בדביקות טפח מעל הקרקע.

מקודם

וועד הרבנים

בתוך ימי השבעה: היתומה בת ה-6 עלתה לכיתה א'

מקודם

האזינו: אני לדודי עם ניגון לכה דודי

איך לא חשבנו על זה קודם? פתרון חדשני להכשרת כיריים אינדוקציה לפסח

מקודם

האזינו: אני לדודי עם ניגון לכה דודי

רק 26,000 ₪ למטר בבירה!

מקודם

האזינו: אני לדודי עם ניגון לכה דודי

השליימזל שהפך למיליונר

לקראת יומא דהילולא ה-65 של מרן הרה"ק בעל הסולם זי"ע שיחול ביום הכיפורים ולאחר עמל ויגיעה למעלה משנה, אור חדש מתגלה ביצירה המדהימה אשר לפניכם ע"י מכון עטרת שלמה דחסידי אשלג.


מכון זה כבר הוציא לאור בעבר אלבום נפלא ובו 11 לחני קודש מאדמו"רי בית אשלג וניגון זה הוא ניצן ראשון מהאלבום הנוסף שיצא לאור בעתיד בעז"ה.

מקור הניגון הוא בהקלטה בה נשמע כ"ק מרן אדמו"ר מאשלג זצוק"ל שזכה בבחרותו לחסות בצל זקנו זיע"א והיה בקי בלחני הקודש. כ"ק האדמו"ר זצוק"ל זכר ניגון זה ומאידך טען שנשכח ממנו בית אחד מניגון קדוש זה, עד שפגש בידידו הרה"ח ר׳ פינטשע ברנדווין זצ"ל כשהוא מבקש לדלות ממנו את "הבית האבוד". למרות מצבו הבריאותי שקשה היה עליו הדיבור, נענה ר׳ פינטשע לבקשתו והשיב את האבידה.

לצורך השלמת היצירה פנו מנהלי המכון לעוד מתלמידי מרן זי"ע אשר חלקם כבר אינם בין החיים ז"ל, בכדי לשמוע מהם את הניגון המדויק כפי זכרונותיהם בהיכל הקודש של רבם, ומהאוסף הגדול של כ"ק אדמו"ר זצוק"ל, ר׳ פינטשע ברנדווין זצ"ל ושאר התלמידים הגיעו לניגון מושלם זה.

הפיוט לכה דודי חובר ע"י הרה"ק המקובל רבי שלמה אלקבץ זיע"א, תלמיד וגיס מרן הרמ"ק בעשרה בתים. ונוהג העולם לשורר ניגון על הששה בתים הראשונים (לכה דודי עד התעוררי) ומארש על ארבעת הבתים האחרונים (לא תבושי עד בואי בשלום). אמנם, ביצירה זו, משוררים שבעה בתים כנגד שבע ספירות (לכה דודי עד לא תבושי), וניגון מארש על שלושה בתים כנגד שלוש ספירות עליונות (והיו למשיסה עד בואי בשלום).

על ביצוע היצירה הופקד בעל התפילה ר' שלמה בנימין אורצל הי"ו מבעלי התפילה בחצר הקודש אשלג (אבן-עזרא), ומקהלת ידידים העולמית בניצוחו של ר' יעקב רוטבלט הי"ו, כאשר על העיבוד המוזיקלי, מנצח המעבד הנודע ר' אליהו אוסדון הי"ו.

אין ספק שיצירה זו (מלבד לחנים נוספים שכבר פורסמו בעבר) תתפוס מקום של כבוד בין לחני האדמורי"ם גדולי החסידות המושרים בדבקות ובשמחה בכל הדורות.

עיבוד: אלי אוסדון
עיבוד קולי: יעקב רוטבלט
הוקלט באולפני מרום אשדוד

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

0

0

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
4 תגובות
ישן ביותר
חדש ביותר הצבעות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
צבי
3 שנים לפני

ואוו

מוישה זוכמיר
3 שנים לפני

אלי אוסדון נהיה בולדוזר גם בחסידי! לא קל לפרגן, אבל מה לעשות? זה פשוט מושלם!!!

חיים עקשטיין
3 שנים לפני

אני כזמר מכיר את אלי אוסדון שנים וזכיתי להוציא איתו כמה דברים יפים ומשובחים ומה שיפה בו שהוא כיין שמשתבח מיצירה ליצירה וגם כאן הוא הביא עיבוד נדיר יפייפה ונעים לאוזן וכייף כל פעם מחדש להאזין לאוצרות
שטמונים בתוכו .אלי יודע להביא את הנוסטלגיה הישנה והטובה אל דורנו החדש והדיגיטלי ולתת לו פירוש אחר.

הדס
3 שנים לפני

אלי אוסדון האלוף
מספר 1

אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
4
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture