מועדים לשמחה!
אז מה הם בדיוק ימי "חול המועד"?
האם מדובר בחול או מדובר במועד?
מהו השילוב הלא ברור הזה?
רבותינו מלמדים אותנו שהקדוש ברוך הוא תכנן לנו שבעת ימי חג, לא רק יום אחד,
רק שהוא אמר: "אני לא רוצה לאסור עליכם את כל האיסורים האסורים ביום טוב גם בימים הללו, ולכן אני מעניק לכם אפשרות נוספת והיא 'חול המועד', תוכלו לעשות בימים הללו רק מה שאין ברירה וחייבים לעשות, ורק מה שנוגע לימי המועד בעצמם, למשהו ששייך לחוויה שלכם ושל בני המשפחה".
מה קרה ריבונו של עולם?
כבר היה חג הפסח, הבאת לנו גם שביעי של פסח, מה בער לך שבמהלך הימים שבינתיים נחגוג עדיין משהו פרווה כזה, משהו מעין תרכובת של חול ומועד?
אומר לך הקדוש ברוך הוא: "יקירי! אחד המאורעות החשובים ביותר שקרה לעם ישראל מיום שהיה לעם ויותר מכך, החשוב ביותר שהיה וגרם לעם ישראל להיות לעם, הוא יציאת מצרים".
זה משהו שאנחנו מזכירים כל יום בתפילה, מזכירים בקריאת שמע, מזכירים בקידוש, מזכירים בחגים ובמועדים, ומתי לא…
אומר לך הקדוש ברוך הוא: "יקירי! יציאת מצרים צריכה להיות חלק מהוואי שלך, חלק מהגוף שלך. איך אני הופך את זה לחלק ממך?
פעם בשנה, שבעה ימים, אל תתרכז בכלום מלבד באותו נס ופלא עצום שערכתי לך.
תזכור מי הוציא אותך מעבדות לחירות,
תזכור מי בחר בך להיות לו לעם,
תזכור מי רוצה אותך בן חורין אמיתי, לא עבד לתאוות, לא עבד ליצרים, וכל שכן וקל וחומר לא עבד לפרעה או לכל מנהיג אחר בעולם".
כאשר אתה מבין את המתנה העצומה שקיבלת מהקדוש ברוך הוא, אתה גם מבין איזה אורח חיים אתה אמור לבחור לעצמך.
אתה מנסה להבין טוב יותר מהו "בן חורין" אמיתי, אתה מבין לראשונה ש"אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה" (אבות פ"ו מ"ב, כלה פ"ח).
ורק מי שהוא עבדו של הקדוש ברוך הוא, הוא הבן חורין האמיתי.
השבוע הזה הוא שבוע של חינוך, שבוע של חינוך לך, לרעייתך ולילדיך.
ומי שיעבור את השבוע הזה טוב, יעבור את השבוע הזה כאשר הוא גובה בקומתו הרוחנית הרבה יותר, והוא מתחיל את החיים לאחר מכן בצורה שלווה, רגועה ואיכותית הרבה הרבה יותר.
ברוכים תהיו!