חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יונתן שינפלד – מכוון גבוה


יונתן שיינפלד מכוון גבוה, אין ספק. אבל אם ניקח את השיר הזה לרגע וננסה להבין מה גרם ללב שלו, לנשמה שלו, לתהליך החיים שלו, לכתוב דווקא את המילים הללו - זה כבר מעניין.

יונתן שיינפלד מכוון גבוה, אין ספק. אבל אם ניקח את השיר הזה לרגע וננסה להבין מה גרם ללב שלו, לנשמה שלו, לתהליך החיים שלו, לכתוב דווקא את המילים הללו – זה כבר מעניין.

כי אם נחשוב על זה לרגע. יונתן שיינפלד היה ילד הפלא הכי מצליח בזמנו. ואז הוא לקח כמה שנים אחורה והשקיע בלבנות את החיים שלו, ישב ועשה שטייגען, התחתן, וכעת הגיע זמנו לחזור למרכז הבמה.

מה בעצם הוא רוצה כעת? לאן הוא שואף? נכון. לחזור למקום הכי גבוה, בדיוק כמו שהוא היה לפני לא הרבה שנים. והוא אומר את זה כמעט במפורש: "כל יום פה מחדש, כמו אז". על איזה 'אז' הוא מדבר? על אותן השנים שהוא כבש כל בית חסידי עם הקול הנפלא שהיה לו. והוא ממשיך ואומר: "כמו ילד, רוצה לחבק". כמו הילד שהוא היה. ומה שהוא רוצה זה: "רוצה רק לחזור אליך, גבוה".

אבל זה לא באמת העומק שיש כאן בשיר הזה. כי מה שיש כאן זה דווקא הגעגועים לבית המדרש, לשטייגען בסדר שלישי, ל: "וכמו גלים סוחפים בים אותי, כל יום פה מחדש, כמו אז".

אבל 'אז' לא יוכל לחזור לעולם. השנים המתוקות שההוא שישב על ידך זה החברותא ולא המעבד, הימים שמה שהיה מולך זו הגמרא ולא המקרופון. ואם כן כל מה שנותר זה רק לכוון גבוה ו: "רוצה לדבר רוצה לבקש, רוצה רק לחזור אליך, גבוה".

רוצה להביא את המתיקות של הגמרא אל תוך המוזיקה, אל תוך מרוץ החיים. כי מה שחסר למוזיקה הליטאית כיום זה הזמר הצעיר, המחדש והשמרן. המוטי שטיינמעץ של הליטאים. ואת זה ממלא בגאון יונתן שינפלד.

וכדי למלאות את התפקיד הזה נאמנה, הוא מבקש ומתחנן: "ובדרך רוצה לא ליפול, אולי מחר אולי כמו אתמול, מכוון גבוה, מכוון גבוה".

לכוון גבוה זה לא רק במילים, זה גם במוזיקה. מה שאנחנו שומעים בשיר הזה זה לא רק מילים שמכוונות גבוה ומדלגות מעל הגלים, עוברות מכשולים בדרך למעלה. זו גם מוזיקה שמתפתחת אט אט, מרחפת מעל הגלים ומשרה אווירה של רוגע. עם עלייה איטית ומדודה עד לפסגה.

האזינו

את השיר כתב והלחין יונתן, אל העיבוד וההפקה המוסיקלית צירף אליו את המעבד דורון אלימלך ויחד הם חתומים על ההפקה המיוחדת הזאת.את השיר כתב והלחין יונתן, אל העיבוד וההפקה המוסיקלית צירף אליו את המעבד דורון אלימלך ויחד הם חתומים על ההפקה המיוחדת הזאת.

מקודם

IMG0032

חדרים אחרונים לטיול כשר בטביליסי שבגאורגיה

מקודם

יונתן שינפלד – מכוון גבוה

חולם על קריירה יציבה ובטוחה בתחום האלקטרוניקה? כך תגשים את החלום בענק

מקודם

יונתן שינפלד – מכוון גבוה

מדוע הציבור החרדי רוכש קרקעות להשקעה בפרדס חנה?

מקודם

יונתן שינפלד – מכוון גבוה

איך תמקסמו את הפיצוי הכספי מחברות הביטוח

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

1

1

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
5 תגובות
ישן ביותר
חדש ביותר הצבעות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
חזקי
4 שנים לפני

השיר חמוד אבל הכתבה מושקעת

דניאל
4 שנים לפני

שיר חמוד הא לא מבצע גדול

ליבי
4 שנים לפני

שיר מדהים לחן מהמם!

אחד
3 שנים לפני

שיר מכוער מבצע ענקקג

נתן
3 שנים לפני

שיר מאדדדד עמוק שרוב העם לא מבין ולא יבין

אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
5
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture