חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סינגל קליפ חדש ליואלי ברוין ודודי לינקר – טאטעניו


יואלי ברוין לוקח את שירו הנוסטלגי של מרדכי בן דוד, ויחד עם קולו הערב של דודי לינקר, השיר מקבל פנים חדשות של געגוע ותקווה לגאולה השלמה.

טאטעניו. המילה שמעוררת קונוטציות של געגוע. געגוע שקורע את הלב והנשמה לימים שעברו. געגוע לעיירה, ליוסל'ה רוזנבלט, לשטייטעל, לגלות הארוכה בה ידענו בכל רגע, בה הרגשנו בכל בוקר שאנחנו עדיין בגלות. געגוע לשפה העשירה כל כך, למאורי החסידות, לבעל שם טוב, לימים בהם היינו מדברים עם אבא שבשמים באמת כמו בן לאב.

ולשם בדיוק לוקח אותנו השיר הזה. שירו הנוסטלגי של מרדכי בן דוד שכעת מקבל פנים חדשות עם קטע חזנות ברקע שמחזיר אותנו לאירופה של שנות העשרים, עם ילד יהודי בעל פאות ארוכות מתנופפות. מצד שני הקליפ דווקא נפתח ברכב בן ימינו, כמו בא הוא לומר שאותם המסרים, אותה החוויה עדיין תקפה ורלוונטית גם לימינו אנו.

דודי לינקר. מי שהיה ילד הפלא הכי בשל במוזיקה החסידית. מי שהיה לו גם קול ערב במיוחד, טונים גבוהים, ורגש יוצא מן הכלל. אך גם, ובעיקר, היה בו את הבשלות לעמוד על במה, לתפוס הופעה, להגיש את עצמו בצורה החלקה ביותר – מה שאין להרבה מאד ילדי פלא.

ובשיר הוא פוגש במודעה על לוח המודעות שמשום מה מבלבלת אותו והוא נכנס לאביו לשאול אותו על מה ששמע: "טאטעניו, טאטע מיין, איז אמת וואס איך הער, אז און הימל איז דא, א גלעזל פארהאן, וואס פילט זיך אן מער און מער, און איך האב געהערט, נאך מער פון דעם, אז די שכינה האלט עס גלייך נעבן אים, און גיסט אריין, דארט א טרער, ווען פאר א איד דא גייט שווער" (אבא, האם זה נכון מה ששמעתי, שיש בשמים כוס מיוחדת?! ועוד שמעתי על זה, שהשכינה שומרת את הכוס קרוב אליה, וכל דמעה של יהודי שזולגת מהקושי והצער נאספת באותה הכוס?!).

עם מנגינה רגועה, באידיש עסיסית, בקלידים ומיתר, מחבר אותנו השיר לשרשרת הדורות. 'גם סבא אמר לך את זה'. והאב משיב, אכן, השכינה בוכה עם כל צער של יהודי. השכינה מלווה כל קושי של יהודי בכל תלאות הגלות הנוראה.

וכאן מגיעה השאלה אותה כל יהודי שואל את בוראו: "טאטע לעבן, איך וויל דיר פרעגן, נאך א קשי', ענטפער מיר, אוי ווי גרויס ,איז די גלאז, וויפיל איז די שיעור, אפשר דאך, די צייט איז שוין". והשאלה זועקת מתוך הכאב: עד כמה גדולה אותה הכוס?! האם לא הגיע הזמן שהיא תתמלא וסוף סוף תבוא הגאולה?!

מקודם

סינגל קליפ חדש ליואלי ברוין ודודי לינקר - טאטעניו

שפע של פעילויות בשבוע הקרוב בירושלים

מקודם

סינגל קליפ חדש ליואלי ברוין ודודי לינקר - טאטעניו

מטופלים לא דורשים פיצוי על טיפול שיניים רשלני ומפסידים הרבה כסף

מקודם

סינגל קליפ חדש ליואלי ברוין ודודי לינקר - טאטעניו

חולם על קריירה יציבה ובטוחה בתחום האלקטרוניקה? כך תגשים את החלום בענק

פרי פיק

סינגל קליפ חדש ליואלי ברוין ודודי לינקר - טאטעניו

איך בונים שיגרת תזונה מנצחת לתמיד

והשיר מסתיים כאשר המודעה שנתלשה בבלבול וחוסר הבנה – חוזרת למקומה הטבעי על לוח המודעות, כאשר הפעם האב אוחז בה יחד עם בנו – מה שמסמל את מאוויינו לחזור לירושלים הבנויה בגאולה השלימה.

"טאטעניו, צו טוסטי הערן, אונזער ווייטאג, אונזערע שטערן, ווען וועסטו, דיין געוויין אפשטילן, ווען וועט זיך דיין, גלעזעלע אנפולן".

עיבוד מוזיקלי חדש מאת מנדי הרשקוביץ @ Duo סוניק
לאחר הייצור: שלוימי זלצמן @ סוניק דואו
צילומי וידיאו: ייסי פרידמן
עריכת וידיאו: לייבי Weider @ studio62
השיר במקור: mbd @ האוסף האנגלי

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

2

0

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
4 תגובות
ישן ביותר
חדש ביותר הצבעות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
צ. פ.
4 שנים לפני

הביצוע של מרדכי בן דוד בדיסק "אנגליש קולקשן" הוא יחיד במינו.
לא בעברית (אצל מונה) ולא באידיש זה מביע את השיר הזה (ואולי גם הלחן יותר מסתדר עם אנגלית).

אבל הכתיבה שלך יפה כמו תמיד…
היה שווה לחכות.

נ.ב. פינת הפספוסים אמורה להכניס לפחות את הקטע עם הדבק כשהם מחזירים את המודעה.

ח
4 שנים לפני

מדהים אין עליך דודי אני ממששווגגעע עליך יש לך קול מתוק

אברהם
4 שנים לפני

ביצוע מדהים דודי, מאוד יהיה מעניין עם דודי לינקר ישיר בדואט יחד עם אברהם חיים גרין, זה יכול להיות ביצוע איכותי, (חומר למחשבה לאמרגן משה כהן). וכן עם עוד זמר אורח כדוגמת שלמה כהן או איזיק האניג.

אחד
3 שנים לפני

כמה שדודי יםה אבל עדין אין על מוטי גרינבוים ילד הפלא מספר אחד

אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
4
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture