חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דומה או שונה?!


מכירים את זה שאתם שומעים שיר ויש לכם תחושה חזקה שאתם כבר מכירים משהו בסגנון הזה?! מה מבדיל ומייחד כל יוצר ביצירתו הוא?!

זוכרים שישי ריבו וחנן בן ארי התחילו את הקריירות המוזיקאליות שלהם? ישר אמרנו שהם דורכים על אותה המשבצת. וכשאברומי ויינברג הוציא את הדיסק הראשון שלו: 'לנגן ולנגן', אמרנו הוא גם כן דורך על אותה המשבצת. אבל מהר מאד הבנו את ההבדלים, את הסגנון השונה, את הייחודיות שכל אחד מהם מביא עמו למוזיקה שלו, והיום כשתחשבו על זה. איזה קשר בכלל יש בין ישי ריבו, חנן בן ארי ואברומי ויינברג?!

כי ככה זה. כנראה שכאשר אנו נחשפים ליוצר חדש, קצת קשה לנו לפתוח במח קטגוריה חדשה ולכן קודם כל אנו מנסים לדחוף אותו לתבנית קיימת, רק אחרי שהאישיות שלו קצת יותר נחשפת דרך המוזיקה, רק אז אנו מסכינים לזה שיש כאן ייחודיות שונה.

כעת יש לנו את האופציה לחוות את התהליך הזה במודע, ובאופן ברור למדי. תקשיבו רגע לשיר הזה:

יש לנו כאן זמר שזו היא הפריצה הראשונה שלו למרחב המוזיקאלי. עמנואל שולמן (נקווה שהוא לא באמת קשור למחאת 'השולמנים' וזהו שמו האמיתי), בן 32, בעל מראה שלא מגדיר אותו מיידית בקבוצת אוכלוסייה מסוימת מעבר לזה שהוא גבר, צעיר, דתי.

ולמה הבאנו דווקא אותו? כי אם הקשבתם לשיר וחשבתם רגע על המוזיקה, רוב הסיכויים שאוטומטית קפץ לכם לראש זמר בשם שולי רנד, מכירים אותו?! תתעלמו לרגע מגוון הקול השונה ותנסו להתרכז בעיבוד המוזיקאלי.

זה לא פחות ממדהים. מצד אחד יש כאן שיר שהוא אחד על אחד אלבומו של שולי רנד – 'רצוא ושוב', עם דגש על 'דע בני אהובי' ו'הספינה' וגם 'החקלאים', בקיצור, כל הדיסק. זה פשוט שולי רנד. ויש כאן נגיעות אפילו מהדיסק הראשון שלו. קצת הבלוז בפתיחה למשל, שבכיף יכול להשתלב על השיר 'בן מלך שעשוי מאבנים טובות'.

אך מצד שני יש כאן יצירה חדשה. לא. זה לא שיר של שולי רנד שהוא עושה לו קאבר, זו רק המוזיקה הזהה עד כאב.

ויש כאן פתח למחשבה. האם יש דבר כזה להעתיק ולחקות עיבוד של שיר?! אז נכון שבקומוניקט כתוב שזה פולק-רוק -בלוז. נכון. שולי רנד בעצמו משלב לפעמים גם יותר משלשה סגנונות מוזיקאליים שונים בתוך שיר אחד. אבל מצד שני אני יכול ליצור פולק-רוק-בלוז וזה יישמע שונה לגמרי.

יהיה מעניין מאד לעקוב אחרי הזמר הזה ולראות  כיצד עם כל שיר נוסף שהוא יוציא אנחנו נבין יותר היכן מסתתר כאן הסגנון האישי שלו, הנגיעות המיוחדות רק לו, ועד לרגע בו נאמר לעצמנו, מה? אני חשבתי פעם שהוא יוצר בסגנון של שולי רנד?!

אתם מוזמנים לעקוב אחריו ואחרינו ולחוות את התהליך שמתרחש דווקא במח שלנו ולא בדייקא אצל היוצר הנוכחי.

מקודם

דומה או שונה?!

פוטנציאל שכירות שנתית של 51,000 ש"ח בשנה

מקודם

דומה או שונה?!

מארחים לפסח? כך תגנבו את ההצגה!

מקודם

דומה או שונה?!

מדוע הציבור החרדי רוכש קרקעות להשקעה בפרדס חנה?

מקודם

דומה או שונה?!

כיצד מנצחים את חברות הביטוח הסיעודי?

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

2

0

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
4 תגובות
ישן ביותר
חדש ביותר הצבעות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
ישראל
4 שנים לפני

בוצי אתה פשוט מטורף!!!!!

nthr
4 שנים לפני

למה שולי רנד ? זה אשכרה שילוב של מייקל גקסון ולאונרד כהן בשלש קולות בעיבודו של מאסטרו אלי יפה…או כמו שאומרים מה הקשר בין גזר לסוס? אין קשר. אבל אחלה קידום.

מיוזיק לייב
4 שנים לפני

לא לא לא זה שיר פשוט מדהים אולי שולי מחכה אותו
הוא פשוט יושב על השיר
שר אותו נכון ומדויק
סגנון יחודי שטרם נראה כמותו !!!!!
מחכים לשיר הבא

מעל השמים
3 שנים לפני

לא הבנתי מה חידש כאן לדעתי צריך יותר עומק הפסוקים מוכרים לכולם עכשיו לתת להם ניגון צריך להשתמש בו כמו לדוגמא עדי רן כי ששת ימים המקצב מתאים לתוכן אבל כאן חסר משהו…

אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
4
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture