אין הרבה שירים שזכו להיכנס רישמית לתוך זמירות שבת, מה גם שאלה שכן זכו להיכנס אלו שירים עתיקים עם היסטוריה ארוכה.
המיוחד בשירי שבת הוא ללא ספק הפיוט כה אכסוף, שהולחן ע"י רבי אהרן הגדול מקרלין.
השיר המיוחד משלב ארבעה קטעים עם התפתחות מיוחדת שרק עולה ועולה
יה אכסוף נועם שבת
המתאמת ומתאחדת בסגולתך
משוך נועם יראתך לעם מבקשי רצוניך
קדשם בקדושת השבת המתאחדת בתורתיך
פתח להם נועם ורצון לפתוח שערי רצוניך
היה הווה שמור שומרי ומצפים שבת קדשך
כאייל תערוג על אפיקי מים
כן נפשם תערוג לקבל נועם שבת המתאחדת בשם קדשך
הצל מאחרי לפרוש מן השבת
לבלתי תהיה סגום מהם ששה ימים המקבלים קדושה משבת קדשך
וטהר ליבם באמת ובאמונה לעבדך
ויהיו רחמיך מתגוללים על עם קדשך
להשקות צמאי חסדך מנהר היוצא מעדן
לעטר את ישראל בתפארת המפארים אותך על ידי שבת קדשך
כל ששה ימים להנחילם נחלת יעקב בחירך
השבת נועם הנשמות והשביעי עונג הרוחות
ועדן הנפשות להתעדן באהבתיך ויראתך
שבת קודש נפשי חולת אהבתך
שבת קודש נפשות ישראל בצל כנפיך יחסיון ירוין מדשן ביתך
השיר הזה זכה לביצועים רבים כשבראשם הביצוע המדהים של חסידות קרלין.
לשיר יצא גם ביצוע בסגנון שונה קצת של יצחק מאיר
הקטע המוכר ביותר בשיר הוא הקטע של ויהיו רחמיך, אותו שרים בחצרות החסידים שוב ושוב עם הלחן המוכר.
אך כאן כבר נוסף פאן חדש, מקהלת מלכות הוציאה לחן חדש למילים ויהיו רחמיך, לחן יוצא מהכלל שאף הוא תפס חצרות חסידיות ומושר עד היום בהרבה משולחנות ליל שבת ברחבי העולם.