מוזיקה טובה

"אובר אינפורמיישן": מבורך או מעיק | טור


דור מתלונן אנחנו, כששבוע שלם כמעט ולא יוצאים שירים אנחנו יוצאים בהכרזות ובתובנות עם הכותרת "המוזיקה החסידית לאן?", וכשיוצאים מלא שירים אנחנו פתאום מתלוננים שזה מיותר. אז מה עושים? • הנה השנקל שלנו בנושא

נכון, לאחרונה אנו חווים עומס מעט מוגזם של חומרים שיוצאים מידי יום לתחנות הרדיו ולרשתות, ולנו רק נותר לרוץ לתזז ולזפזפ בין תחנות הרדיו, ערוצי היוטיוב וכמובן "מדור המוזיקה בהמחדש" כדי להתעדכן כמה שיותר מהר במוזיקה החדשה, אבל… בסופו של יום כמה שירים הספקנו לשמוע? כמה תפסו לנו את האוזן וכמה הם יגיעו לחשיפה המספקת?

אז נכון, דור מתלונן אנחנו, כששבוע שלם כמעט ולא יוצאים שירים אנחנו יוצאים בהכרזות ובתובנות עם הכותרת הלעוסה מזה שנים "המוזיקה החסידית לאן?", וכשיוצאים מלא שירים אנחנו פתאום לנים שזה מיותר, למה הלז הוציא סינגל כעת, הרי השני כבר הוציא משהו בסגנון, והשלישי מחקה את הרביעי, ובקיצור אנחנו יושבים מנתחים ומפרשנים את כולם אבל אנחנו לא מבינים שמאחורי כל יצירה יושב או יושבים אנשים שהשקיעו את מיטב כספם כדי לעשות לנו בסך הכל טוב, אבל לצערינו, החשיפה… לא תמיד ביחס להשקעה.

אז מה עושים? בואו נדבר על כמה כללים (לא מוסכמים ולא כתובים) על איך ומתי מוציאים שירים.

  1. טיימינג! מתי מוציאים את השיר, ישנם אמנים שמוכנים כבר עם 5 שירים קדימה ובוחרים לשחרר אותם בעיתוי מסויים הקשור למילות השיר, כדוגמת שירי תורה לקראת שבועות, או שירי ימים נוראים באלול, כמעט ולא תראו שיר על מילות אבינו מלכינו יוצא בכסליו, הפלוס: רלוונטיות! הקהל יושב בבית ומחכה לשמוע מוזקה שמתאימה לו לאותו הרגע, להכנות לחג, לאווירת הימים וכו', המינוס: Uber Information ובעברית: יותר מידי אינפורמציה, האוזן שלנו מתקשה להכיל יותר מידי חומר חדש בפרק זמן קצר כל כך
  2. זמן מדף! לכמה זמן השיר יהיה רלוונטי? אמנם זהו סעיף שקשור בצורה ישירה לעניין הטימינג אך קצת שונה, זמן מדף זה הזמן בו השיר יהיה רלוונטי מזמן היציאה והלאה, הוי אומר שלמרות שבט"ו תמוז עדיין מותר לשמוע מוזיקה אף אחד לא ישחרר שיר באותו יום כי כבר למחרת בערב אנו נכנסים לשלושת השבועות ובהתאם לכך אנחנו מאבדים את תקופת הפרסום הראשונה של השיר, המינוס הענק: תקופות מצומצמות בהם יוצאים מלאאאאאאאאאאאא שירים כמו השבועיים האחרונים, כולם רוצים להספיק את הקצת זמן שיש לנו בין ספירת העומר לשלושת השבועות
  3. קהל יעד! וודאו שהשיר שלכם מושך קהל, עם כל הכבוד וההערכה למשפחה התומכת והמפרגנת, אתם לא רוצים לזרוק את כספכם לפח הקרוב, תנו לחברים לשמוע, אספו פידבקים, תתיעצו עם בעלי מקצוע ורק אז תגשו לשלב הבא
  4. איכות! השיר שלכם לא איכותי, חבל על הכסף, אנשים לא יקשיבו לו, אם לא תשקיעו בעיבוד טוב ומעטפת נכונה, עתידו של השיר לא מזהיר, אין לכם מספיק כסף להשקיע, אל תוציאו אף פעם חומרים חצי קלאצ', תמתינו, תתאזנו כלכלית ורק אז תיגשו לשלב הבא.
  5. תתפללו! זהו השלב הכי חשוב, בלי סייעתא דשמיא לא תגיעו לשום מקום, תתפללו על ההצלחה, זה לא בא ברגל ואף פעם לא מובן מאליו.

אז אם החלטתם להוציא שיר, לכו על זה, אבל אף פעם אל תתבזבזו, אל תשפכו כסף לריק, ואל תכלו את ממונכם

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

50

6

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
0 תגובות
ישן ביותר
חדש ביותר הצבעות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

Hide picture