חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלי הרצליך בראיון ל'המחדש': "בשירה אפשר להגיע למקומות עליונים"..


הזמר אלי הרצליך בראיון מיוחד ל'המחדש' על התקופה הקשה בצל הקורונה, ההחלטה להוציא בכל זאת דיסק חדש, ואיך בכלל התחיל את הקריירה המצליחה, הראיון המלא לפניכם

את הזמר אלי הרצליך אנחנו בטח לא צריכים להציג בפניכם, הוא הספיק לחרוש את כל אולמות החתונות בארץ ובחו"ל, הספיק להופיע באולמות האירועים הכי גדולים ויוקרתיים, הוציא שני אלבומים, והשתתף בעוד כמה פרויקטים, כעת בימי הספירה, מתפנה הרצליך לראיון קצר לאתר 'המחדש'

באיזה שלב בחיים אתה מחליט להיות זמר ומה התהליך של כניסה לעולם החתונות? זה בטח לא בא ברגע. 

אהבה וחיבור תמיד היה לי למוזיקה תמיד היה, בתור ילד הייתי במקהלת ילדים, בהתחלה בחיידר ומאוחר יותר אצל חיים אליעזר הרשטיק, ןהוכתרתי כזמר כבר בישיבה, בחתונות של חברים היו תמיד מבקשים ממני לעלות לשיר שניים בסוף, כך זה זרם, עד שלבחור אחד היה אומץ לקחת אותי לחתונה שלמה.

עם איזה הרכב הכי כיף לך להעביר ערב?

לכל הרכב יש את האישיות שלו, החתן הוא זה שבסופו של דבר בוחר בסגנון שהוא רוצה, יכול להיות שיש תזמורות שהייתי אומר לך בצורה מכובדת כמובן, 'איתם אני לא עובד', בסופו של דבר יש תזמורות עם פן יותר רוקיסטי יש יותר אותנטי, אבל כל עוד שזו תזמורת טובה, כיף לי לעבוד עם כולם.

באיזה שלב החלטת לקחת את זה צעד קדימה ולהוציא אלבום?

האלבום הראשון יצא בעקבות הפניות של הקהל, ניגשו אליי אנשים ואמרו לי, אלי מתי נשמע חומר משלך? עם הקול שלך אתה חייב להתקדם, ובגלל הפניות של האנשים החלטתי שאני הולך להביא חומר משלי ולהוציא אלבום.

ספר לי איך זה לעבוד על אלבום ראשון? אתה עדיין לא כ"כ מוכר ולוקח הימור.

בכל דבר בחיים אתה לוקח הימורים, אבל מהרגע שאתה מחליט שאתה רוצה משהו, ואתה עושה את ההשתדלות ומכוון גבוה, עם הרבה תפילות וסייעתא דשמיא, אתה מצליח לעשות דבר כזה.

אין ספק ש'השיר' שלך זה "בחכמה יבנה בית" איך לדעתך השיר הצליח להגיע למקומות שהוא הגיע?

השיר במקור היה אמור לצאת בכלל לאברהם פריד, היה לו כבר עיבוד כתוב לשיר, אבל בסוף הקדוש ברוך הוא גלגל שזה יגיע אלי, ואני חושב שגם הקליפ שעשינו, שהוא היה ראשוני מסוגו במגזר, עם המון השקעה, זה מה שהביא להצלחה הגדולה של השיר.

בוא נדבר קצת על האלבום השני שלך, הפער בין האלבום הראשון שלך לאלבום השני די חריג, למה לקח כ"כ הרבה זמן להוציא את האלבום השני?

יש סטיגמה שבאלבום שני צריך להשקיע יותר כי הציפיות יותר גדולות, אבל ברוך השם אני חושב שזכיתי שגם הדיסק השני שיצא תפס חזק ואני מקבל תגובות חיוביות מכל העולם, וזה לקח זמן כי עבדנו על זה בפעימות, העבודה על הדיסק הייתה בעיקר בספירת העומר או בשלושת השבועות שאין אירועים.

אלי הרצליך בראיון ל'המחדש': "בשירה אפשר להגיע למקומות עליונים"..
בצילומי הקליפ לשיר 'המלאך' (מחופש לזקן)

אחד השירים המיוחדים שלך, אם לא המיוחד שבהם זה 'המלאך' שיר שבעצם יצא הרבה לפני אבל לא זכה לגרסת אולפן מקצועית עד אז, ספר לי על השיר הזה.

זה באמת אחד מהשירים שזכו להצלחה גדולה, יום אחד בצהרים מתקשר אליי ישראל לובין ואומר לי שיש איזה שיר ישן שבוצע במחנה בני תורה לפני 11-12 שנה, אתה חייב לשמוע, שמעתי את השיר ואמרתי לו שזה נשמע קצת המנוני השיר הזה, אבל התחברתי איליו מאוד, וברוך השם ההצלחה מדברת בעד עצמה.

באלבום השני ביצעת חלק מהשירים בהברה חסידית כבדה, מה גורם לך כזמר ליטאי לעשות דבר כזה ואיך הסתדרת עם זה?

בתור ילד הסתובבתי הרבה בחצרות חסידים הייתי אצל האדמו"ר ממודז'יץ ועד היום אני מסתובב בחצרו של האדמו"ר מפרמישלאן שליט"א, והשפה לא זרה לי, ויש שירים כמו לב טהור שההברה החסידית, זה התבלין שלהם, אי אפשר לשיר אותם בהברה ליטאית.

אלי הרצליך בראיון ל'המחדש': "בשירה אפשר להגיע למקומות עליונים"..
עם גדול הזמר M.B.D

באלבום השני יצא לך לעבוד הרבה עם אלי קליין ואיצי ברי, מה הסוד של האנשים האלה? איך כמעט בכל הדיסקים הם מעבדים חלק מהשירים אם לא את כולם?

דבר ראשון החיבור שלי לאלי קליין זה בגלל השם שלו 'אלי' וכמובן הם קיבלו מתנת שמיים והחיבור בנינו הוא טבעי, יש משהו צעיר, פרשי, והחיבור והקליק נוצרו באופן אוטומטי.

video
play-rounded-fill

חוץ מהיכולת המדהימה שלך לשיר, יש לך ידע נוסף במוזיקה? אתה מנגן על כלי מוזיקלי?

יש לי ידע בפיתוח קול, והתחלתי לנגן לאחרונה על גיטרה.

איזה שיר שלך אתה הכי אוהב?

תראה זה עניין של תקופה, כל שיר יש את החיבור שלו, למשל השיר 'ותגמלנו' מהאלבום הראשון, היה תקופה מסוימת שהייתי צריך הרבה חן וחסד, ובאותה תקופה היה לי חיבור חזק לשיר, אבל כל שיר יש לו את התקופה שלו, את הזמן שלו.

איך אפשר לעמוד יום יום  באירועים לשיר כמה שעות ברצף?

כשיש לך אהבה לדבר אתה עושה אותו עם חשק, וכשיש חשק זה מתנהל עם אנרגיות טובות וחיוביות, ואני תמיד אומר שאת העבודה אני לא מתחיל באירוע, כבר לפני האירוע אני מתחיל לעבוד, אני מתנתק מהעולם האישי שלי ומתחבר לקהל, ואני תמיד אוהב לתת כמה שקלים לצדקה לפני כל אירוע, שאני יזכה לסייעתא דשמיא לנשיאת חן ושיהיה לי קול ערב.

מה רגע השיא שלך בקריירה?

הייתי באירוע בארגון לילדים מיוחדים ואתה רואה אותם שרים בייחד ומתחברים בייחד זה ממש מרגש, וכמובן סיום הש"ס ששרתי את 'המלאך' ואלפים הצטרפו אליי לשירה כשכל גדולי ישראל יושבים באולם.

אלי הרצליך בראיון ל'המחדש': "בשירה אפשר להגיע למקומות עליונים"..
בסיום הש"ס

יש לך שיר שהוצאת והיום אתה מרגיש שהיית רוצה שהוא לא יצא?

מקודם

אלי הרצליך בראיון ל'המחדש': "בשירה אפשר להגיע למקומות עליונים"..

מדוע הציבור החרדי רוכש קרקעות להשקעה בפרדס חנה?

מקודם

אלי הרצליך בראיון ל'המחדש': "בשירה אפשר להגיע למקומות עליונים"..

בואו לגלות מי הכי מכיר את מנהגי הפסח במשפחה שלכם

מקודם

אלי הרצליך בראיון ל'המחדש': "בשירה אפשר להגיע למקומות עליונים"..

משרדים אחרונים על פארק הירקון בכ-229 אלף ₪

מקודם

אלי הרצליך בראיון ל'המחדש': "בשירה אפשר להגיע למקומות עליונים"..

קרקעות בגדרה שאושרו לבנייה בתוכנית מתאר יצאו לשיווק

לא ברוך השם אני חושב שכל השירים שלי יפים וטובים ולכל שיר יש הצלחה במידה שלו.

בנוסף לעבודה שלך באירועים פרטיים יצא לך גם להופיע על במות גדולות ומכובדות, ספר לי על התחושה השונה של הופעה לפני ציבור גדול ורחב.

כגודל המעמד כך גודל ההתרגשות וההכנה שמתאימה לדבר, כמו שציינתי במעמד סיום הש"ס שזה גדולי הדור וציבור ענק, אי אפשר לתאר את התחושה במילים אבל זה תחושה ממש שמימית, וכל אירוע יש את האפיון שלו, גם כשאני שר אצל אנשים חולים יש חיבור מיוחד.


אבא שלי פעם אמר לי שבשני מקומות מסתיימת הברכה בברוך חי העולמים, בבורא נפשות ובהבוחר בשירי זמרה, הוא שאל אותי, מה החיבור בין שני הפסוקים האלו? כשהאדם עובד על הנפש שלו הוא יכול להגיע לעולמות עליונים, אותו דבר בשירה, כשעובדים קשה על השירה, אפשר להגיע למקומות עליונים

play-rounded-fill

יש לכם כתבת מוזיקה מעניינת, נושא מוזיקלי מעניין, או סתם סרטון שקשור למוזיקה?
אתם מוזמנים לכתוב לנו ב- yr44022@gmail.com

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

2

0

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
16 תגובות
ישן ביותר
חדש ביותר הצבעות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אנונימי
3 שנים לפני

ממש יפה.
כתיבה נעימה וטובה!
כתבו לנו עוד על זמרים!!
תודה רבה!!!

גנוב עליך
עונה ל  אנונימי
3 שנים לפני

אתה טובבבב!

אוהד של הרצליך
3 שנים לפני

אלייי אנחנו אוהבים אותך!!!!!!!!

אנונימי
3 שנים לפני

מטורףףףףףףףףףףףףף

אנונימי
3 שנים לפני

מה התלהבתם זמר חתונות קלאסי

אנונימי
3 שנים לפני

חמוד עד יפה

אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
16
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

Hide picture