בתקופה האחרונה אנו עדים לעשרות מקרים של עימותים בין נוסעים לנהגים בגלל אי עטיית מסכה, הנהגים מעוניינים לשמור על בריאותם ולכן מבקשים מהנוסעים לעטות מסכות, הדרישה צודקת ונכונה, והנוסעים אכן צריכים לשמור על בריאותם של הנוסעים עמם ולעטות מסכות כפי החוק
אולם מתברר כי ישנם מקרים בהם נהגים לוקחים את החוק לידיים ומורידים נוסעים בכוח באמצע הדרך בגלל טענות ועימותים בנושא המסכה, טענות שהגיעו לידינו מצד נוסעים שכן עוטים מסכות וטוענים כי הנהגים מסכנים את הנוסעים בגלל שמתרכזים במראה לבדוק אם כל הנוסעים עוטים מסכות וזאת במקום להתרכז בנהיגה, בנוסף עלו טענות על נהגים שבלי כל כל קשר לשמירה על הבריאות, מתנכלים בנושא הזה דווקא לחרדים
ובכלל האם הנהג הוא הקובע במקרה של ויכוח מה אומר החוק?! למשל בכל הקשור לילדים קטנים, או ויכוחים על מסכות מסויימות שלטענת הנהג לא תקינות, כמו צעיפים בחורף וכדומה
'המחדש' יצא לבדוק את הסוגיה עם משרד התחבורה, למי הסמכות לאכוף את אי עטיית המסכות בתחבורה הציבורית?
מתברר כי לנהג האוטובוס אין סמכות לאכוף את אי עטיית המסכה ואין זה מתפקידו להעיר על כך לנוסעים, אלא רק להזמין משטרה ולשוטרים הסמכות להוריד מהאוטובוס או לתת דו"ח
וכך השיבו לנו במשרד התחבורה "משרד התחבורה רואה לנגד עיניו את ביטחונם האישי של הנהגים והנוסעים בתחבורה הציבורית, בהתאם לכך פיתח בשיתוף משרד הבריאות מספר כללים מנחים להתנהלות התחבורה הציבורית בימי הקורונה"
אבקש להדגיש כי הנהג וציבור הנוסעים נדרשים לעטות מסכה במהלך הנסיעה, עם זאת אכיפת חובת עטיית המסכה הינה באחריות משטרת ישראל ומשרד הבריאות"
על פי הנהלים חל איסור על הנהגים להעיר לנוסעים שאינם עוטים מסכה, כל שכן להורידם מהנסיעה" כתבו במשרד התחבורה
את התגובה כתבה שרונה קרסני מנהלת מחלקת פניות ציבור במשרד התחבורה
תודה
הקץ להתעללות בנוסע החרדי
רק נקווה שאנשים ונהגים יעשו
שימוש במידע "שהמחדש"
נותן בשיח נעים וחיובי אחד עם השני……
הגיע הזמן לעשות קצת סדר, כל אחד חושב תעצמו ממציא קורונה
אבל אם זה נוסע חרדי מותר. או שלא אסור. כך או כך, לאיעשו לנהגים כלום
מוזר שרק עכשיו זה מתברר כי זה היה ברור לי לנהג אין סמכות להוריד נוסע בכוח ובכפייה מכל סיבה שהיא