חברת "סופרבוס" זכתה במכרז להפעלת קווי המטרונית במטרופולין חיפה ותרחיב את היקף השירות ב-50%. זאת, במסגרת תכנית משרד התחבורה להגדיל בעשרות אחוזים את שירותי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ ולשפר באופן משמעותי את השירות לנוסעים.
חברת סופרבוס תפעיל את שלושת קווי המטרונית, המופעלים כיום על ידי חברת "דן צפון", ושני קווי מטרונית חדשים, בהם קו המנהרות (קו 4), המחבר את הקריות עם מרכזית חוף הכרמל ביציאה מחיפה, דרך מנהרות הכרמל וקו מטרונית חדש (קו 5) לעיר נשר, שיחבר בין צומת יגור דרך ציר בר-יהודה בנשר, ועד לשכונת הדר בחיפה.
המכרז החדש כולל הפעלת 120 מטרוניות, לעומת 100 מטרוניות כיום. במסגרת המכרז יופעלו לראשונה בישראל, 50 מטרוניות חשמליות, שיהוו כ-40% מצי הרכב של הזכיין ויאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר. שאר המטרוניות יעמדו בתקן המחמיר של זיהום אוויר "יורו 6".
שרת התחבורה והבטיחות מירי רגב ציינה כי המהלך הוא חלק ממהפכת התחבורה החכמה, שתביא בשורה לתושבי חיפה והצפון ותשפר משמעותית את מערך התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה. "אנו ממשיכים לקדם את הרחבת רשת המטרונית לעכו ונהריה בצפון ולטירת הכרמל בדרום, ומתכננים להוסיף שירות עירוני נוסף בתוך חיפה, במטרה לאפשר לתושבי הצפון תחבורה ציבורית נגישה, מהירה וזולה", הוסיפה השרה רגב.
חברת "דן בצפון" מפעילה כיום שלושה קווי מטרוניות, באורך כולל של כ-40 קילומטרים. קווים אלה חוצים את חיפה והקריות ומחברים בין ערי המפרץ לחיפה, דרך תחנות רכבת ישראל ומרכזי התחבורה באזור.
המטרוניות יזכו להעדפה בדרך, בצירים הקיימים והמתוכננים וברמזורים. הנהגים במטרוניות ייהנו מהפרדה פיזית בינם לנוסעים, שתאפשר להם נסיעה רצופה ובטוחה. משרד התחבורה הקצה תקציבים ייעודים לשיפור התשתיות במסלולי הקווים, בכללם הקמת סככות חדשות בתחנות, שיפור תחנות קיימות ועוד.
עיריית חיפה עשתה טעות גדולה