ח"כ אליהו ברוכי פונה במכתס למשרד התקשורת, בו הוא מבקש לעצור את הגבייה לאחר מימוש חבילות שיחה: "ההתמודדות הארוכה עם למידה מרחוק חשפה עוול שקיים ברוב חברות התקשורת בכל ימות השנה ופוגע בכיס של רבים מאתנו: חבילות שיחה. מה קורה כשהחבילה מסתיימת? השירות מסתיים או שמתחילה גבייה מטורפת ללא ידיעת הלקוח?", כתב ברוכי.
במכתב ששלח ח"כ ברוכי למשרד התקשורת נכתב: "לאחרונה הצטברו בלשכתי פניות רבות ביותר מלקוחות מקרב המגזר החרדי אשר הלינו כי בסיום
חבילת התקשורת שרכשו, חויבו בידי חברת התקשורת בתעריף מוגדל על דקות נוספות, ללא התראה מספקת כלל וללא שהביעו את הסכמתם לכך, בחיוב שהצטבר במקרים רבים לכדי סכומים גבוהים ביותר".
לדבריו, "התופעה רווחה במיוחד בחודשים האחרונים, לאורך תקופת הקורונה, שבה הלמידה מרחוק במוסדות החינוך החרדיים התקיימה באמצעות המרחב הקולי – דבר שדרש כמובן דקות שיחה רבות במיוחד, ובפרט במשפחות ברוכות ילדים".
"לקוחות רבים הלינו כי התראות החברות בוצעו על ידי שיחה אוטומטית למכשיר הטלפון מדובר במכשירי 'טלפון כשר' אשר אינם מקבלים מסרונים, פעמים רבות בשעות בלתי סבירות כלל, ומאחר שהשיחה לא נענתה, חויבו ללא פנייה נוספת בתעריף המוגדל. מדובר בעושק של ממש כלפי משפחות
רבות, שבלאו הכי נאנקות תחת עול הקשיים הכלכליים שהביא עימו משבר הקורונה".
בסיום מכתבו דורש ברוכי: "לבלימת מצב זה, שאינו אלא ניצול ציני של מצוקת הלקוחות, אבקש לחייב את חברות התקשורת
כדלהלן:
1 .להודיע ללקוח מראש על סיום החבילה בשתי התראות באמצעות הודעה טלפונית – בגמר
75 אחוז מהחבילה ובגמר 95 אחוז מהחבילה.
2 .לדרוש את אישור הלקוח לקבלת ההתראה הטלפונית בסיום ההודעה באמצעות הקשה
כפי שייקבע; ללא אישור זה לא יחויב בתעריף המוגדל.
3 .לאפשר ללקוח לבחור מראש שלא לאפשר כל תוספת על חבילת הדקות שרכש.
4 .לקוח שלא בחר בסעיף 3 ,עם סיום חבילת הדקות תתחדש באופן אוטומטי חבילה נוספת לפי אותם תנאים של החבילה הנרכשת.
"על רקע היקף התופעה והפגיעה הקשה במשפחות, אבקש את התערבותך היעילה והמיידית".