בשיעור מיוחד לחג הפורים, הביא ראב"ד מרוק, את הסגולה המיוחדת לכל נשות ובנות ישראל, ואת הכוח העצום של האמונה שנלמד מאסתר המלכה
בשיעור מיוחד של הרב פינטו, עמד הרב על סגולה גדולה המיועדת לנשות ישראל, לימי הפורים בדבריו הביא ראב"ד מרוקו את הבקשה להתפלל את התפילה אשר התפללה אסתר המלכה לפני שנכנסה למלך אחשוורוש יש בה כוחות גדולים ביותר בכל ימות השנה לפתוח שערי שמיים בפני כל בת מלך. ומצווה וסגולה גדולה לבת ישראל לאומרה.
בדבריו אמר הרב: נוסיף מדרש ונבקש מכל בנות ישראל של קהילת "שובה ישראל" יקפידו בדבר הזה וזוהי גם סגולה לקרוא מדרש זה לאחר הדלקת נרות, או כל אישה שנמצאת בצער גם תקרא מדרש זה.
המדרש אומר כך, "מה עשה מרדכי קיבץ את כל התינוקות ועינה אותם בלחם ומים והלבישם באפר והיו צועקים ובוכים ועוסקים בתורה ובעת ההיא הייתה אסתר נפחדת מאוד מפני הרעה אשר צמחה בישראל. ותפשוט בגדי מלכותה ותפארתה ותלבש שק ותיפרע שיער ראשה ותימלא אותו עפר ואפר ותענה נפשה בצום ותיפול על פניה לפני ה'. ותתפלל ותאמר אנה ה' אלוקי ישראל אשר משלת מימי קדם ובראת את העולם עזור נא אמתך אשר נשארתי יתומה בלי אב ואם ומשולה לענייה שואלת מבית לבית, כן אנוכי שואלת רחמיך מחלון לחלון בבית אחשוורוש ועתה ה' הצליחה נא לאמתך ענייה הזאת ,והצילה נא והצל לצאן מרעיתך מן האויבים האלו אשר קמו עלינו כי אין בך מעצור להושיע ברוב או במעט.
ועתה אבי יתומים עמוד נא לימין היתומה הזאת אשר בחסדיך בטחה ותנה אותי לרחמים מפני האיש הזה כי יראתי והושפלתי לפניו ,כי אתה משפיל גאים .וזהו שמצאנו שהקב"ה אמנם קבל את תפילתה בזכות היותה יתומה שבטחה בו תמיד כמבואר במדרש." (מובא במדרש אסתר רבה)
יש בדברים אלו דבר מפחיד ביותר, זאת התפילה שהתפללה אסתר המלכה לפני שהלכה לאחשוורוש וזוהי סגולה לכל אישה שבצער או כל בעיה תקרא תפילה זו ותבקש מעומק ליבה מהקב"ה שיוציא אותה מצרתה.
וזהו גם יסוד גדול כאשר אדם בוטח רק בקב"ה לבדו הקב"ה עוזר לו ומושיעו ,אך כאשר אדם בוטח בשכלו או בכל דבר אחר בנוסף לקב"ה או רק בדבר אחר ח"ו ולא בקב"ה אז הקב"ה נותן לו לפתור את בעיותיו בעצמו עד לנקודה שירים ידיו וישליך יהבו על הקב"ה ואז יזכה לישועה גדולה. שנאמר "השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך".
בתוך השיעור עמד הרב על מצות הבטחון ואמר: דוד המלך אומר בתהילים "עד אנה תסתיר פניך ממני עד אנה אשית עצות בנפשי". בפסוק זה דוד המלך שואל את הקב"ה ,עד מתי תסתיר את פניך ממני? וממשיך דוד המלך ומתרץ, הקב"ה יסתיר פניו כל עוד שאתה מחפש עצות בנפשך בכדי לפתור בעיותיך.
הכוונה היא שכל עוד אדם חושב שיש לו פתרונות לבעיות בשכלו, הקב"ה אומר לו תסתדר לבד. אולם ברגע שתרים ידיים ותאמר אינני יכול לפתור את הבעיות באותו רגע הקב"ה יפתור לך את הבעיות. הקב"ה יסתיר את פניו עד שתפסיק לתת עצות לעצמך.
כאשר אדם רואה הסתר פנים מהקב"ה סימן שהוא משתמש בשכלו בקדחתנות בכדי למצוא פתרונות לבעיותיו וברגע שיחדל לחפש פתרונות שכליים ויבין שאין בידו פתרון לבעיותיו אז הקב"ה יושיע אותו .
נתבונן במגילת אסתר על מה שסופר על אסתר המלכה, אסתר המלכה הייתה יתומה מאב ואם, נלקחה לבית אחשוורוש ולא מספרת מי עמה ומולדתה ופשוט שותקת לאור עובדות אלה ניתן להבין שאסתר המלכה מגיעה לבית אחשוורוש בלי תחושת ביטחון כלשהי להינצל או להצליח.
אסתר הלכה לבית אחשוורוש שהוא מלך אכזר ולא יציב בדעתו עם כל הדברים שמביאים חלישות הדעת לאדם (יתומה, בגלות ,פליטה מא"י וכו') ועומדת בעוז גדול בניסיון הזה בזכות דבר אחד והוא אמונה ובטחון בקב"ה לבדו, וזהו הנס הגדול שהיה בפורים.
אדם שמאמין ובוטח רק בקב"ה לבדו הקב"ה מושיע אותו מכל צרה, אולם כאשר הוא בוטח בקב"ה ובעוד דבר נוסף אז הקב"ה אומר יש לך עוד פתרון לבעיותיך תסתדר לבד.
וזהו גם יסוד גדול כאשר אדם בוטח רק בקב"ה לבדו הקב"ה עוזר לו ומושיעו ,אך כאשר אדם בוטח בשכלו או בכל דבר אחר בנוסף לקב"ה או רק בדבר אחר ח"ו ולא בקב"ה אז הקב"ה נותן לו לפתור את בעיותיו בעצמו עד לנקודה שירים ידיו וישליך יהבו על הקב"ה ואז יזכה לישועה גדולה. שנאמר "השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך".