איש העסקים יהודה גואטה רושם את אחד האקזיטים הגדולים ביותר בתחום הקמעונאות בשנים האחרונות. מכירת רשת סופר יודה שהקים תזרים לכיסו 170 מיליון שקל. 50 מיליון שקל מתוך הסכום הזה בתשלום עתידי על פני שש שנים. סכום זה יופקד בנאמנות למקרה שיתגלו נתונים שלא נכללו במצגים שבדקה הרוכשת, חברת פז, בבדיקות הנאותות שביצעה.
בראיון לאתר כלכליסט הוא נשאל מה גרם לך להחליט למכור?
גואטה: "בניתי את החברה מ-2003. זה הבייבי שלי. אבל בסופו של דבר הגיע עניין השבת הילדים שלי דתיים, ולא היה למי להעביר את העסק הלאה. הילדה שלי מורה בבית ספר, דתייה, הבן שלי עוסק במחשבים, וכלתי עובדת איתי. 40 שנה אני בקמעונאות".
מה הסיבה לפער בין המחיר בדיווח הראשון על המכירה, 130 מיליון שקל, למחיר בדיווח על החתימה, 170 מיליון?
"הבדיקות של פז בהתחלה היו על המספרים של השנים 2018-2017. הרשת שלהם, ילו, מתקרבת למיליארד שקל הכנסות, ואנחנו השנה נגיע כבר ל-400 מיליון שקל. יחד זה יהיה כוח גדול. גדלתי בקמעונאות מכיתה א', כך שאני עם הידע שלי, ופז עם היכולות והצוותים שלה, נביא את הרשת רחוק. החברה שווה את המחיר.
מה אתה מתכוון לעשות בכסף?
"באתי ממשפחה של 14 ילדים, אבל לא היה חסר בבית כלום. אני הולך לסדר את כל המשפחה, גם את האחיינים שלי".
לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה
אשריכם ישראל ממני יראו וכן יעשו
אפשר להיות אחיין שלך?…
לא הבנתי. הוא מכר לפז ונשאר לעבוד איתם?
נשאר כמנהל..ככה זה עובד. העובדים והמנהלים נשארים
הוא היה צריך לעצור את הפעילות של החברה בשבת .ולא למכור ושתמשיך לעבוד בשבת .